Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί – Άγνωστος ο αριθμός των αγνοούμενων

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες καθώς βρέχει, οι έρευνες από τα σωστικά συνεργεία για τον εντοπισμό αγνοουμένων του τραγικού δυστυχήματος από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη. 

Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση, σε 46 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής όπως είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης.

Ωστόσο, η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεονταρή  δήλωσε στo Real FM ότι ο αριθμός των νεκρών έχει φτάσει τους 57, και ότι σήμερα έχουν εντοπισθεί 14 απανθρακωμένες σοροί, οι οποίες μεταφέρθηκαν σήμερα στο νεκροτομείο.

Πρόσθεσε ότι η ταυτοποίηση δεν είναι έργο των ιατροδικαστών. “Συνδράμουμε βέβαια, αλλά είναι ευθύνη του εργαστηρίου της εξειδικευμένης ομάδας της Πολιτικής Προστασίας για μαζικές καταστροφές. Έχουμε την πληροφόρηση ότι προχωρά η εργαστηριακή διερεύνηση του DNA. Έχουμε ήδη, μέχρι στιγμής, 14 ολοκληρωμένα αποτελέσματα, τα οποία βρίσκονται στη διαδικασία ταυτοποίησης από το αρμόδιο άτομο”, τόνισε η κ. Λεονταρή.

Διευκρινίζεται ότι ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στα πτώματα που ανέσυρε η Πυροσβεστική. Είναι βέβαιο όμως ότι τα θύματα είναι περισσότερα και ο συνολικός αριθμός θα ανακοινωθεί αφού ολοκληρωθεί η έρευνα σε όλα τα βαγόνια και η διαδικασία αναγνώρισης και ταυτοποίησης μέσω του DNA από το ειδικό κλιμάκιο της αστυνομίας.

Μόνο σήμερα ανασύρθηκαν επτά απανθρακωμένες σοροί από το βαγόνι του εστιατορίου, το οποίο δέχθηκε ένα πολύ μεγάλο πυροθερμικό φορτίο.

Φόβοι για μεγαλύτερο αριθμό επιβατών

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο αριθμός των ανθρώπων που βρέθηκαν σε κάποιο από τα βαγόνια, στο μοιραίο ταξίδι, μπορεί τελικά να είναι μεγαλύτερος από ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί.

Στο δεύτερο βαγόνι, το οποίο απομακρύνθηκε από το σημείο της σύγκρουσης, οι διασώστες ανέμεναν να βρουν λείψανα από 13 άτομα. Τελικά όμως εντοπίστηκαν τα λείψανα περισσότερων ανθρώπων, σύμφωνα με όσα οι ίδιοι οι διασώστες δήλωσαν στην ΕΡΤ.

Αυτό βάζει νέα δεδομένα για το πόσοι άνθρωποι επέβαιναν τελικά στο τρένο και πού μπορεί να φθάσουν οι νεκροί, καθώς επιβάτες από Τρίκαλα, Καλαμπάκα και Καρδίτσα μπορεί να μην είχαν κόψει αρχικά εισιτήριο. Άλλωστε, κάθε επιβάτης που εισερχόταν στο τρένο μετά το κλείσιμο των εκδοτηρίων είχε δικαίωμα να εκδώσει το εισιτήριό του εντός του βαγονιού του.

Την ίδια ώρα, προβληματισμός επικρατεί για το γεγονός ότι ένα ανθρώπινο λάθος προκάλεσε τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρας μας, χωρίς να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας. 

Προθεσμία έλαβε ο σταθμάρχης

Στο μεταξύ, στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας ενώπιον του εισαγγελέα, προσήχθη, λίγο μετά τις 11:30 το πρωί της Πέμπτης , ο σταθμάρχης της Λάρισας παίρνοντας τριήμερη προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί το Σάββατο 4 Μαρτίου.

Αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες, δεδομένου ότι έχει ήδη παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του.

Πώς εργάζονται τα συνεργεία

To τρίτο βαγόνι της αμαξοστοιχίας τους δυστυχήματος στα Τέμπη, επιχειρούν να τεμαχίσουν τα συνεργεία, ώστε να μοιραστεί το βάρος του και να μετακινηθεί, καθώς εκεί επικεντρώνονται από εδώ και πέρα οι έρευνες για τον εντοπισμό επιβατών.

Με τη βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων, ειδικές ομάδες συνεχίζουν να επιχειρούν παράλληλα στα δύο πρώτα βαγόνια που έχουν γίνει μια άμορφη μάζα σιδερικών και έχουν καεί ολοσχερώς. Τα πάντα γίνονται με μεγάλη προσοχή λόγω της επικινδυνότητας της κατάστασης και του μεγάλου όγκου των βαγονιών.

Τραγωδία στα Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί - Άγνωστος ο αριθμός των αγνοούμενων

Μάλιστα, θα ελεγχθούν όλα τα κομμάτια του τρένου ξανά και ξανά μέχρι να υπάρξει η βεβαιότητα ότι έχουν ερευνηθεί τα πάντα.

Οι διασώστες και ομάδες της ΕΜΑΚ, βήμα – βήμα, ερευνούν κάθε σπιθαμή των βαγονιών και αναζητούν διόδους για να μπορέσουν να εισέλθουν σε όλα τα σημεία.

Γύρω από το σημείο του δυστυχήματος έχουν στηθεί σκηνές ώστε να οργανώνεται καλύτερα η επιχείρηση. Εκεί οι διασώστες παίρνουν λίγες ανάσες, για να ανακτήσουν τις δυνάμεις τους και να συνεχίσουν τις έρευνες.

Συγκλονιστικές οι μαρτυρίες: “Νόμιζα ότι θα καούμε ζωντανοί”

“Νόμιζα ότι θα καούμε ζωντανοί μέσα στο βαγόνι. Πίστευα ότι δεν θα καταφέρω να βγω ζωντανός”. Με αυτά τα λόγια, ο 28χρονος Στέργιος Μιναέμης περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τη στιγμή της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στη Λάρισα.

“Έβλεπα τις φλόγες, γέμισε το βαγόνι με καπνό, τίποτα δεν μπορούσα να δω γύρω μου και ξαφνικά είδα φως από ένα σπασμένο τζάμι και ειδοποίησα τους υπόλοιπους για να βγούμε έξω. Φέρναμε τούμπες… Δεν ξέραμε πώς και πού θα σταματήσει το βαγόνι”, λέει ο νεαρός άνδρας, ο οποίος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ. Με τα σημάδια στο πρόσωπό του να μαρτυρούν όσα πέρασε, συγκλονισμένος από το μέγεθος της τραγωδίας, λέει πως ο ίδιος ζει από θαύμα.

πιν

 “Η φωτιά ξέσπασε δίπλα στο σπασμένο τζάμι. Καιγόντουσαν τα καλώδια και έβγαιναν μαύροι καπνοί. Όταν βγήκα, πήδηξα πάνω στα συντρίμμια. Πατούσα πάνω τους και όλα ήταν ζεστά ακόμα από τη συντριβή. Η πρώτη εικόνα που είδα ήταν ένας άνθρωπος που πετάχτηκε έξω, μπροστά μου. Δεν ξέραμε τι έγινε, εάν συγκρούστηκε το τρένο, εάν χτυπήσαμε σε κάποιο ζώο”, σημειώνει.

“Άπειρος ο σταθμάρχης”

Με σπασμένη από τη συγκίνηση φωνή και συγκλονισμένος από το δράμα που εκτυλίσσεται για δεύτερη ημέρα μετά την εθνική τραγωδία στα Τέμπη μίλησε στην ΕΡΤ ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών. Ο κ. Τσουρίδης κατήγγειλε πως αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης, δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.

Προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του ο κ. Τσουρίδης μίλησε για τα κακώς κείμενα που οδήγησαν στην τραγωδία με τους τουλάχιστον 42 νεκρούς, τους δεκάδες τραυματίες και τους αγνοούμενους από την σύγκρουση των δύο τρένων κοντά στη Λάρισα.

“Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι “μπροστινοί”. Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς, γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;”, διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών με εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

πιν

Στη συνέχεια αναφερόμενος στη “δικλείδα ασφαλείας” δήλωσε ότι αυτή είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

“Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό” επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Αναφερόμενος στον “φουκαρά σταθμάρχη” που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο “θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω”, όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης τόνισε: “Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία”.

πηγή

https://www.capital.gr/ 2/3/2023