Ημέρα αφιερωμένη στην εξοικείωση των μαθητών της Ροδόπης με την αναπηρία ήταν η χθεσινή στην Κομοτηνή, στο πλαίσιο της εβδομάδας δημόσιας Υγείας που διοργανώνει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης από τις 16 ως τις 22 Απριλίου σε πολλά σημεία της περιφέρειας. Έτσι, χθες Πέμπτη 19 Απριλίου πραγματοποιήθηκαν πλήθος δράσεων στην πλατεία Ειρήνης, αλλά και παράλληλα στο υπαίθριο αθλητικό κέντρο Δήμου Κομοτηνής.
Στην πλατεία συναντάμε τα παιδιά, όλα μαζί ανεξαρτήτως ηλικίας σε έναν κύκλο, να τραγουδούν ένα τραγούδι με το οποίο λένε όχι στον ρατσισμό προς τα άτομα με αναπηρία και διακηρύττουν την στήριξη και ευαισθητοποίησή τους. Εκεί βρίσκεται το 1ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής με έκθεση ζωγραφικής και παρουσίαση ειδικών κατασκευών, η ΣΤ’ τάξη του 2ου μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής με έναν λαβύρινθο προσομοίωσης του πώς περπατάει ένας τυφλός στην καθημερινότητα, το μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ασωμάτων, το μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Λυκείου και το μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Μικρού Πιστού που μοίρασαν έντυπο υλικό για την αναπηρία και μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους από την πρόσφατη επίσκεψή τους στο ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, το Γυμνάσιο Ξυλαγανής οι μαθητές του οποίου παρουσίασαν μελέτη της βιώσιμης κινητικότητας των ΑμεΑ στην πόλη και στο χωριό.
Στην πλατεία Ειρήνης συναντάμε τη δασκάλα της ΣΤ’ τάξης του 2ο μειονοτικού Δημοτικού Κομοτηνής Μαρίνα Μολλά, να μας ενημερώσει για τη δράση: “Κάνουμε μία δράση για τα άτομα με προβλήματα όρασης και για τα άτομα που είναι τυφλά. Η ενημέρωση γίνεται μέσα από ένα παιχνίδι, το οποίο παλαιότερα είχαμε παίξει και στο σχολείο, δηλαδή ένας λαβύρινθος στον οποίο προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση των συμπολιτών μας, για το πώς μπορεί να αισθάνεται ένα άτομο με προβλήματα όρασης”. Τονίζει μάλιστα πως “κι εμείς που παίζουμε το παιχνίδι, καταλαβαίνουμε πώς αισθάνεται ο συνάνθρωπός μας και πώς μπορούμε εμείς να τον βοηθήσουμε, γι’ αυτό και τα παιδιά στο τέλος του λαβυρίνθου κάνουν μία μικρή συνέντευξη στο παιδί που πέρασε το λαβύρινθο”.
Στον χώρο συνομιλούμε και με την δασκάλα στο μειονοτικό Ασωμάτων, στο μειονοτικό Λυκείου και στο μειονοτικό Μικρού Πιστού, κα Μπατζιάκα, η οποία μας εξηγεί ότι “επισκεφτήκαμε τον ειδικό σχολείο Αλεξανδρούπολης με όλα τα σχολεία και κάναμε όλα τα παιδιά από κοινού μία δράση για την Άνοιξη. Όλα τα παιδιά συνεργάστηκαν, τραγούδησαν, ζωγράφισαν, χάρηκαν και πέρασαν καλά από κοινού. Θέλαμε να δείξουμε στα παιδιά ότι δεν είναι μόνο τα προβλήματα πχ όρασης, αλλά και νοητικής υστέρησης”. Διαπιστώνει μάλιστα ότι “τα παιδιά συνήθως εκπλήσσονται, τρομάζουν και διστάζουν, όταν βλέπουν κάτι διαφορετικό”, γι’ αυτό και πιστεύει “ότι με τέτοιες δράσεις τα βοηθάμε “.
Στην πλατεία βρίσκεται και ο διευθυντής του Γυμνασίου Ξυλαγανής Χρήστος Σαμαράς, ο οποίος μας ενημερώνει για την πρωτότυπη πρωτοβουλία των δραστήριων μαθητών της Ξυλαγανής. “Στο πρόγραμμα αγωγής υγείας μετέχει η 2η Γυμνασίου με 17 μαθητές.
Τα παιδιά μας δούλεψαν αρκετά πάνω στο θέμα, σε όλη τη διάρκεια των τεσσάρων μηνών που προηγήθηκαν κι έχουν κατασκευάσει κάποια σταντ στα οποία δείχνουν την υποδομή που πρέπει να υπάρχει στην Κομοτηνή και όχι μόνο για τα άτομα με αναπηρία, αλλά κι αυτά που δεν πρέπει να βλέπουμε στους δρόμους, όπως το μη σεβασμό των ραμπών ή το παρκάρισμα πάνω στις θέσεις παρκινγκ που προορίζονται για ΑμεΑ”, μας λέει, ενόσω μαθητές του σχολείου μοιράζουν φυλλάδια ενημέρωσης με γενικούς αλλά και ειδικούς κανόνες, ανάλογα με την αναπηρία των συμπολιτών μας, που περιλαμβάνουν συμβουλές προς όλους, ώστε να μας μην στιγματίζεται κανείς που έχει κάποια αναπηρία. “Μέσα από αυτές τις δράσεις τα παιδιά έχουν μόνο να κερδίσουν, γιατί όλα ξεκινούν από την παιδεία”, συμπεραίνει ο εκπαιδευτικός.
Σε άλλο χώρο, απέναντι από το κλειστό γυμναστήριο Κομοτηνής βρέθηκαν αρκετά σχολεία της Ροδόπης, προκειμένου να συμμετάσχουν σε Παραολυμπιακά αθλήματα με τη βοήθεια των ανθρώπων του Περπατώ. Η κοινωνική λειτουργός του συλλόγου Βιλντάν Γιουσούφ μας ενημερώνει σχετικά: “Προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε την σχολική κοινότητα, κάτι που κάνουμε κι όλο τον χρόνο με τις επισκέψεις μας στα σχολεία.
Τα παιδιά δοκιμάζουν Παραολυμπιακά αθλήματα όπως μπότσια, κάνουν χειρήλατα, άλματα στον στίβο, κι ένα βιωματικό δρώμενο για να γνωρίσουν την αναπηρία”.
Με χαρά βλέπει “κάποια παιδιά να είναι ενημερωμένα και γνωρίζουν, χάρη και στις επισκέψεις που κάνουμε που βλέπουμε ότι έχουν φέρει θετικά αποτελέσματα. Τα παιδιά ξέρουν ότι μετά από ένα ατύχημα η ζωή δεν τελειώνει, αλλάζει τρόπο και συνεχίζεται”.
{Πηγή δημοσίευσης: http://www.xronos.gr/, του Διονύση Βοργιά, 20/4/2018}