Το θρακιώτικο βαμβάκι γίνεται ρούχο και κατακτά την Ευρώπη

Εμ. Κουρούδη: "Τα Θρακικά Εκκοκιστήρια είναι leader στο τομέα του βαμβακιού στο πρόγραμμα TCBL"

Άλλη μία επιτυχημένη παρουσίαση ολοκληρώθηκε για τα “Θρακικά Εκκοκιστήρια” στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος TCBL, το οποίο στοχεύει να ανανεώσει τον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας ανά την Ευρώπη. Το θέμα για το τρέχον έτος ήταν η οικοδόμηση εναλλακτικών αλυσίδων αξίας στη βιομηχανία της κλωστοϋφαντουργίας: ψηφιακή, ανθρώπινη, κυκλική, και διαφανής και εκεί βρέθηκε η Εμμανουέλα Κουρούδη από τα “Θρακικά Εκκοκιστήρια” της Κομοτηνής.

Μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm, η κα Κουρούδη εξήγησε ότι “γενικά στον χώρο της μόδας τα τελευταία χρόνια τα θέματα που παίζονται παγκοσμίως είναι η βιωσιμότητα, η κυκλική μόδα, η ανακύκλωση, το περιβάλλον.

Είναι αυτά που απασχολούν πολύ τις επιχειρήσεις και τα brand τα ίδια. Το φετινό θέμα ήτανε η κυκλική οικονομία όσο αφορά την μόδα και η βιωσιμότητα, βιώσιμες μορφές παραγωγής της κλωστοϋφαντουργίας. Οπότε είναι πράγματα που εμείς σαν εταιρεία ενστερνιζόμαστε, χρησιμοποιούμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια, οπότε κάνουμε την δική μας τοποθέτηση στο συγκεκριμένο συνέδριο με τα πράγματα και τις δράσεις που έχουμε τα τελευταία χρόνια και πως τις εξελίξαμε, τι καινούριο κάναμε“.

Το πρόγραμμα αποτελείται από διάφορες υποθέσεις εργασίας (cases) ανάλογα με το υλικό. Στον τομέα του βαμβακιού, τα Θρακικά Εκκοκιστήρια είναι leader, λέει η κα Κουρούδη και εξηγεί: “Στο case του βαμβακιού τα Θρακικά Εκκοκκιστήρια είναι ο leader για το συγκεκριμένο project, οπότε εμείς έχουμε φτιάξει μια ομάδα με εταίρους με τους οποίους συνεργαζόμαστε μαζί και κάνουμε μερικά βήματα κάθε χρόνο. Στα πλαίσια αυτά ετοιμάσαμε μια κολεξιόν από έτοιμα ρούχα τα οποία ήτανε από βαμβάκι που παράγουμε στην Θράκη και μάλιστα το πιστοποιημένο βαμβάκι που κάνουμε τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Αυτήν την κολεξιόν την παρουσιάσαμε πέρσι και φέτος κληθήκαμε να παρουσιάσουμε τα καινούρια πράγματα που κάνουμε, όπως την γεωργία ακριβείας με τους αισθητήρες εδάφους, τα μετεωρολογικά δεδομένα που συλλέγουμε για το έδαφος, για τις ασθένειες ή όπως έχουμε χαρτογραφήσει όλα τα χωράφια που παίρνουν μέρος σε αυτό το πρόγραμμα και μπορούμε να έχουμε πληροφορίες για τον τελικό παραγωγό, κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό πλέον στην παγκόσμια αγορά.

Ο τελικός καταναλωτής θέλει να γνωρίζει από πού προέρχεται το ρούχο που φοράει, ποιος το έφτιαξε, ποιος εργάστηκε για να γίνει. Το κοινό ενημερώνεται διαρκώς και έχει πάρα πολλές απαιτήσεις οι οποίες γυρνάνε στο πρώτο στάδιο της παραγωγής που είμαστε εμείς. Γι’ αυτό καλούμαστε κάθε φορά να ακολουθούμε τις ανάγκες της αγοράς, να καινοτομούμε και να ενημερώνεται ο κόσμος

Ψηλότερα ο πήχης για την επόμενη χρονιά

Τα Θρακικά Εκκοκιστήρια συμμετέχουν στο πρόγραμμα  TCBL από την αρχή του (πριν από τρία χρόνια) και φυσικά θα συμμετάσχει και του χρόνου, με τον πήχη πλέον να είναι πολύ ψηλά. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι ο βασικός παίκτης στην αγορά του βαμβακιού στην Ευρώπη, αφού είναι η μόνη παραγωγός χώρα μαζί με την Ισπανία. “Γενικά στην Ελλάδα είμαστε συνειδητοποιημένοι με τον κλάδο γιατί υπάρχει πολύ βαμβάκι, υπάρχουν φυσικές πρώτες ύλες, υπάρχει βιομηχανία.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη ασχολούνται κυρίως με την μεταποίηση, θα αγοράσουν ένα έτοιμο ύφασμα και θα το κάνουν ρούχο για μια μεγάλη εταιρεία, οπότε δεν γνωρίζουν και τόσο τις πρώτες ύλες, όπως τις γνωρίζουμε εμείς σαν Ελλάδα. Παρόλα αυτά ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος κυρίως με τις χώρες της Άπω Ανατολής όπου η κλωστοϋφαντουργία ανθίζει τα τελευταία χρόνια.

Όμως θέλουμε να πιστεύουμε ότι με την τεχνολογία που έχουμε στα χέρια μας, όπως και τον τρόπο που έχουμε μάθει να δουλεύουμε οι ευρωπαίοι μέσα από συνέργιες και τέτοια project,, μπορούν να γίνουν πράγματα. Εμείς ανήκουμε στις ανεπτυγμένες χώρες και με αυτές πρέπει να συμπορευόμαστε

Επομένως, ο στόχος της επόμενης χρονιάς είναι ακόμη υψηλότερος όπως τον περιγράφει η κα Κουρούδη: “Εμείς στα πλαίσια του συγκεκριμένου project, στόχο για την επόμενη χρονιά έχουμε αυτό το πρόγραμμα που κάναμε πέρσι ετοιμάζοντας ένα έτοιμο ένδυμα 100% ελληνικό να το ανοίξουμε σε 100% ‘made in Europe’.  Να μπούνε κλωστήρια ευρωπαϊκά, να μπούνε μάρκες ευρωπαϊκές και με την βοήθεια τεχνολογικών εταιρειών να μπορέσουμε να βάλουμε διάφορα ψηφιακές ετικέτες στο τελικό ένδυμα με το οποίο σκανάροντάς το να μπορούμε να φτάσουμε στο χωράφι της Κομοτηνής“.

 

{Πηγή δημοσίευσης: http://www.xronos.gr/, του Δήμου Μπακιρτζάκη, 4/6/2018}