Μετά από αρκετές καθυστερήσεις και αναβολές, το πρόγραμμα “Αρχύτας” για την παραγωγή του πρώτου αυτόνομου εναέριου οχήματος της χώρας μας μπαίνει στο τελικό του στάδιο.
Η σχεδίαση του συγκεκριμένου VTOL UAV γίνεται σε συνεργασία της ΕΑΒ με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Σε ημερίδα που διοργανώθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών, την ΕΑΒ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, δόθηκαν κάποιες νέες λεπτομέρειες και στοιχεία για το drone το οποίο αναμένεται να αναβαθμίσει συνολικά την άμυνα της χώρας αλλά και να ενταχθεί σε υπηρεσίες πολιτικής προστασίας.
Το drone θα επιφορτιστεί με την επιτήρηση των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων της χώρας ενώ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικές χρήσεις. Θα έχει την δυνατότητα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης και θα διαθέτει εξελιγμένα συστήματα τα οποία δεν έχουν εμφανιστεί σε άλλο αντίστοιχο drone.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το υπουργείο Οικονομικών. Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας υπογράμμισε στην ομιλία του στην ημερίδα ότι «η προσπάθεια συνεχίζεται και διευρύνεται, ώστε η πατρίδα μας να μπει στον διεθνή στίβο ως πιστοποιημένος σχεδιαστής και παραγωγός προϊόντων υψηλής και καινοτόμου τεχνολογίας».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης επισήμανε: «H ΕΑΒ μπορεί να πρωταγωνιστεί στον κρίσιμο τομέα της υψηλής τεχνολογίας, κάτι που απ’ ό,τι φαίνεται θα αποτελέσει το μέλλον του τρόπου της άμυνας των χωρών».
Μετά την ολοκλήρωση της ημερίδας, η ΕΑΒ υπέγραψε Μνημόνια Συνεργασίας με τα πανεπιστήμια Θεσσαλίας, Θεσσαλονίκης και Θράκης αλλά και με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πατρών. Στόχος είναι η διεύρυνση της συνεργασίας τους για μία σειρά από προϊόντα υψηλής τεχνογνωσίας που θα ενισχύσουν την άμυνα, την ασφάλεια αλλά και την οικονομία της χώρας.
Το πρόγραμμα “Αρχύτας” αφορά σε πρώτη φάση ένα Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (drone) σταθερής πτέρυγας, το οποίο θα παραχθεί στην Ελλάδα από την EAB, με πολύ περιορισμένο κόστος. Αναμένεται να είναι σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα σε λιγότερο από δύο χρόνια.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, από www.newsauto.gr/, 6/4/2022}