Ένα από αυτά είναι η αναβάθμιση και ο διπλασιασμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, αρχικού προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ (!), με την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος να έχει οριστεί στις 14 Ιανουαρίου.
Το έργο – μεταξύ άλλων – περιλαμβάνει την κατασκευή περί τα 186 χλμ. κύριας σιδηροδρομικής γραμμής και βελτίωση – προσαρμογή των 15 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Διδυμότειχο» και 19 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Διδυμότειχο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα».
Το έργο, όπως προαναφέρθηκε, περιλαμβάνει τον διπλασιασμό της γραμμής με ηλεκτροκίνηση και ETCS, ο οποίος θα υλοποιηθεί, είτε με διαπλάτυνση του υφιστάμενου διαδρόμου, είτε σε νέα χάραξη, σε τμήματα όπου κρίνεται απαραίτητο.
Αναμφισβήτητα, το έργο έχει τεράστια σημασία για τον Έβρο, καθώς – εάν υλοποιηθεί – θα λειτουργήσει ως ένας Προαστιακός σιδηρόδρομος της ευρύτερης περιοχής.
Παράλληλα, το έργο έχει τεράστια σημασία και για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, «συμπαρασύροντας» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που βρίσκεται σε «τροχιά» ιδιωτικοποίησης.
Εάν κατασκευαστεί μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, η οποία θα συνδέεται επαρκώς (κυρίως) με τα ελληνοβουγλαρικά σύνορα, τότε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα έχει τη δυνατότητα να καταστεί περιφερειακός κόμβος μεταφόρτωσης εμπορευμάτων.
«Είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας, καθώς δημιουργεί μια καλύτερη σύνδεση με τον βουλγαρικό σιδηρόδρομο και πρόσβαση μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα, προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή από τα στενά του Βοσπόρου», αναφέρει αναλυτής των συνδυασμένων μεταφορών.
Άλλωστε, για τη δημιουργία σύγχρονων οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμένα της Αλεξανδρούπολης «πιέζουν» και οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές του 67% του λιμένα, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται το πρώτο τρίμηνο.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.evros-news.gr/, από metaforespress.gr, 10/1/2022}