Δεν πρόλαβαν να ξεκινήσουν και σταμάτησαν ξανά οι εξετάσεις οδήγησης στο νομό Ροδόπης. Και αυτό γιατί απαιτείται συμμόρφωση της διαδικασίας στην καινούργια νομοθεσία. “Θα είναι πολύ δύσκολο να μπορέσει να περπατήσει αυτός ο νόμος έτσι όπως είναι δομημένος”, παραδέχεται ο εκπαιδευτής οδήγησης Αλέκος Σκιαδόπουλος της σχολής οδηγών Autokinisi και εξηγεί τους λόγους της δυσαρέσκειας των επαγγελματιών, που εδράζονται στις πρακτικές δυσκολίες εφαρμογής του νομού.
Ένα διάστημα 20 μηνών για την προσαρμογή δίνει η καινούργια νομοθεσία, προβλέποντας παράλληλα τα στάδια εκείνα που πρέπει να ικανοποιηθούν ένα προς ένα. “Το κακό είναι όμως ότι εμείς δεν μπορούμε ούτε να υλοποιήσουμε ούτε καν το πρώτο στάδιο”, λέει ο κος Σκιαδόπουλος και εξηγεί “ο βασικός λόγος που αυτή τη στιγμή δεν έχουμε εξετάσεις οδήγησης, βρίσκεται στο πρώτο στάδιο που προβλέπει να υπάρχει αίθουσα θεωρητικής εξέτασης. Σε αυτήν πρέπει να υπάρχει σύστημα ασφαλείας που να απενεργοποιεί τα κινητά τηλέφωνα. Κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό να γίνει μέσα σε λίγες ημέρες”. Το θέμα αυτό λύθηκε με την, προ δύο ημερών, παρέμβαση του υπουργείου, οπότε δόθηκε παράταση και η θεωρητική εξέταση για τα σήματα μπορεί να γίνει και με τον παλιό τρόπο, μέχρι να τοποθετηθεί το σύστημα ασφαλείας για την απενεργοποίηση των κινητών τηλεφώνων.
Το δεύτερο και σημαντικότερο θέμα βρίσκεται στην πρακτική εξέταση της οδήγησης. Ο εκπαιδευτής οδήγησης εξηγεί “ο νόμος λέει ότι ο υποψήφιος πρέπει να έχει ασφαλιστήριο συμβόλαιο, με το οποίο θα καλύπτει τον εαυτό του, τον εξεταστή και το αυτοκίνητο. Όμως τέτοιο προϊόν οι ασφαλιστικές εταιρίες δεν έχουν. Είναι ένας νόμος που εγώ διαβάζοντάς τον βλέπω ότι συνεχώς θα βρίσκουμε εμπόδια σε όλες τις φάσεις υλοποίησης”. Σε άλλο σημείο του λόγου του ο κος Σκιαδόπουλος αναδεικνύει την προβληματική άλλων διατάξεων της νομοθεσίας, όπως την παρουσία άλλου εκπαιδευτή οδήγησης μέσα στο αυτοκίνητο και όχι του ιδιοκτήτη, τα εργασιακά θέματα που προκύπτουν από αυτό, αλλά και τις κάμερες που πρέπει να λειτουργούν on line όχι καταγραφικές. “Ο νόμος δεν καθορίζει τις τεχνικές προδιαγραφές, το on line το έχουμε ακούσει, αλλά δεν το είδαμε γραμμένο πουθενά. Δεν έχουν βγει τεχνικές προδιαγραφές για τις κάμερες, ούτε κοστολόγιο ξέρουμε, ούτε τίποτα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι εμείς θα επιβαρυνθούμε με κάποια χρήματα για να κάνουμε αυτά που θέλουν”, σημειώνει επίσης ο κος Σκιαδόπουλος.
Αισίως έχουν συμπληρωθεί 5 μήνες χωρίς εξετάσεις οδήγησης στο νομό Ροδόπης, “έχουμε 5 μήνες χωρίς δουλειά, χωρίς να έχουμε ευθύνη”, τονίζει ο κος Σκιαδόπουλος και προσθέτει “το υπουργείο στην αρχή είχε την προστριβή με τους εξεταστές, υποτίθεται ότι λύθηκε, φτάσαμε τώρα στον καινούργιο νόμο και πάλι υπάρχουν προβλήματα και την πληρώνουμε εμείς και οι εξεταζόμενοι, οι άνθρωποι που θέλουν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης”.
Καταληκτικά λέει πως “αυτός ο νόμος είναι πάρα πολύ πρόχειρος, έχει πράγματα που θα τα βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας”.
Τι προβλέπει αναλυτικά η νέα νομοθεσία
Υπενθυμίζεται πως με το νέο σύστημα εξετάσεων για το δίπλωμα καθιερώνονται νέα δεδομένα, όπως είναι η βιντεοσκόπηση των εξεταζόμενων, η υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη του οχήματος κ.ά. Συγκεκριμένα, προβλέπονται τα εξής:
- κάθε εκπαιδευτικό όχημα που συμμετέχει στις εξετάσεις διαθέτει υποχρεωτικά διαδικτυακή σύνδεση με το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπως αυτό ορίζεται στον παρόντα νόμο,
- μέσα στο όχημα τοποθετείται κάμερα με μικρόφωνο που εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των μοτοσικλετών και κατά τη διάρκεια της εξέτασης είναι διασυνδεδεμένη συνεχώς με το κέντρο Ελέγχου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
- αναρτώνται υποχρεωτικά σε εμφανές σημείο στο εξωτερικό του αμαξώματος ενημερωτικές πινακίδες για την ενημέρωση τρίτων προσώπων, ότι ο χώρος περιμετρικά του οχήματος βιντεοσκοπείται αποκλειστικά για τους σκοπούς της εξέτασης, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (ΕΕ 1119).
Οι υποψήφιοι οδηγοί για την απόκτηση άδειας οδήγησης, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής της πρακτικής τους εξέτασης, υποχρεούνται σε ειδική ασφαλιστική κάλυψη έναντι του κυρίου και κατόχου του οχήματος. Η ασφαλιστική δαπάνη περιλαμβάνει υποχρεωτικά την ασφαλιστική ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωματικής βλάβης, ή ζημιών σε πράγματα, περιλαμβανομένης και της χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης.
Οι υποψήφιοι οδηγοί προσκομίζουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο πριν από την έναρξη της πρακτικής τους εξέτασης στον εκπαιδευτή, με ευθύνη του οποίου συμπληρώνεται ο φάκελος των υποψηφίων, ο οποίος τηρείται στην αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Περιφέρειας, στην οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί.
{Πηγή δημοσίευσης: https://elthraki.gr/, του Δήμου Μπακιρτζάκη, 16/3/2019}