Την ώρα που πολλές δομές των Σαπών κλείνουν, το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας της περιοχής λειτουργεί κανονικά, παρόλα αυτά η σταδιακή διαρροή των μαθητών μπορεί να οδηγήσει – νομοτελειακά – στο κλείσιμο και αυτής της μονάδας. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει κι από την συζήτησή μας με τον διευθυντή του σχολείου Μιχάλη Αναγνωστόπουλο, ο οποίος χτυπάει το “καμπανάκι” του κινδύνου πως, αν το σχολείο δεν στηριχθεί από την κοινωνία της ευρύτερης περιοχής, θα οδηγηθεί στο κλείσιμο.
Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ “ΛΟΥΚΕΤΟ”
Αναλυτικά, ο κος Αναγνωστόπουλος, καταθέτει το εξής σχόλιο: “Αν ο κόσμος δεν στηρίξει το σχολείο και οι ίδιοι οι εκπαιδευόμενοι, δεν καταλάβουν ότι έχουν μία πολύ μεγάλη ευκαιρία μέσα στα πόδια τους, να πάρουν απολυτήριο γυμνασίου, χωρίς εξετάσεις, αλλά μόνο με παρακολούθηση και ενδιαφέρον, τότε το σχολείο αυτό μοιραία θα οδηγηθεί σε κλείσιμο”, και εξηγεί ότι ακόμη πάρα πολλοί δημότες των χωριών στους δήμους Μαρωνείας-Σαπών και Αρριανών, δεν έχουν ολοκληρώσει τη βασική τους εκπαίδευση.
“Η περιοχή μας έχει πολύ μεγάλο αριθμό δημοτών, που δεν έχουν τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Αν πάμε σε όλα τα χωριά και ρωτήσουμε τους ανθρώπους 20-40 ετών, θα δούμε ότι οι μισοί ίσως και παραπάνω, δεν έχουν τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Σε αυτούς δίνεται η ευκαιρία, μέσα σε δύο χρόνια, να πάρουν το απολυτήριο του γυμνασίου”, αναφέρει σχετικά.
ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΦΕΤΟΣ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Νωρίτερα φέτος, σε σχέση με πέρσι, ήρθαν οι καθηγητές στο σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Σαπών. “Πέρσι το υπουργείο άργησε πολύ να στείλει καθηγητές, δηλαδή μέχρι τον Μάιο είχαμε μόνο δύο καθηγητές εκτός διευθυντή-υποδιευθυντή. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουλίου, κι αυτό ήταν ένα πολύ αρνητικό στοιχείο για το σχολείο. Φέτος, οι ωρομίσθιοι καθηγητές ήρθαν οι πρώτοι δύο στις 14 Δεκεμβρίου και άλλοι δύο στις 26 Ιανουαρίου”, μας λέει ο διευθυντής.
Παρόλα αυτά, το προσωπικό δεν έχει συμπληρωθεί, μιας που λείπουν δύο απαραίτητοι επιστήμονες: “Συνολικά, από άποψη προσωπικού, μας λείπει ο ψυχολόγος και ο σύμβουλος σταδιοδρομίας, που είναι απαραίτητοι γι’ αυτό το σχολείο, γιατί είναι ένα σχολείο ενηλίκων και οπωσδήποτε ο ψυχολόγος και ο σύμβουλος σταδιοδρομίας στηρίζουν τους εκπαιδευόμενους. Οι μαθητές έχουν πολλά προβλήματα, όπως οικονομικά και συναισθηματικά, τα οποία και τους επιβαρύνουν ψυχολογικά”.
ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ ΚΑΙ ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Επίσης στο σχολείο παρατηρείται το φαινόμενο της σχολικής διαρροής, όπως εξηγεί ο Μιχάλης Αναγνωστόπουλος: “Έχουμε 18 μαθητές στην πρώτη τάξη και 17 στην δευτέρα, αλλά έχουμε πολλές διαρροές εκπαιδευομένων, γιατί πολλοί πιάνουν εποχιακά δουλειά απογεύματα και κάνουν πάρα πολλές απουσίες”.
Ο διευθυντής επισημαίνει ότι υπάρχουν και κτιριακές δυσκολίες, για τις οποίες ζητάει μικρές παρεμβάσεις επιδιόρθωσης από τη δημοτική αρχή. “Οι κτιριακές δυσκολίες μας είναι ότι το κτίριο είναι κατά κάποιο τρόπο λίγο εγκαταλελειμμένο. Ίσως επειδή είναι το παράρτημα του διαπολιτισμικού γυμνασίου Σαπών, ίσως και ο δήμος ή το κεντρικό κτίριο, να μην δίνουν τόσο μεγάλη σημασία, με αποτέλεσμα οι τοίχοι να έχουν συνθήματα και εκφράσεις, ακόμη και σεξιστικά.
Παιδιά γυμνασίου μπαίνουν μέσα στους χώρους του ΣΔΕ και εκτονώνονται με αυτό τον τρόπο, γιατί δεν μπορούν να τα κάνουν αυτά εντός του σχολείου τους, γιατί θα δεχθούν παρατηρήσεις”, αναφέρει, και συνεχίζει: “Το σχολείο θέλει βάψιμο και οι τουαλέτες δεν λειτουργούν πολύ σωστά, γιατί βγαίνουν νερά από τα σιφώνια. Πέρασαν έξι χρόνια για να γίνουν τα καζανάκια και τελικά έγιναν τον προηγούμενο μήνα, και καταφέραμε να λειτουργήσουμε τις δύο τουαλέτες που βρίσκονται εντός της μονάδας”, περιγράφει ο διευθυντής του σχολείου, θέτοντας τους αρμοδίους προ των ευθυνών τους για μία δομή απαραίτητη για τις Σάπες.
{Πηγή δημοσίευσης: http://www.xronos.gr, του Διονύση Βοργιά, 8/2/2018}