Ο Μάιος είναι ο πλέον ενδεικνυόμενος μήνας των γάμων, με πολλά νεαρά ζευγάρια να ενώνονται και επίσημα «εις σάρκαν μιαν». Κάποιοι βέβαια, για λόγους «πρακτικούς», προτιμούν να ξεκινήσουν από τα «σκαλιά του δημαρχείου» την κοινή πορεία τους στην ζωή, με την προοπτική να φορέσουν τα γαμπριάτικα κοστούμια και τα νυφικά εν ευθέτω χρόνω και συνδυάζοντας (αν και λανθασμένα κατά τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ξάνθης και Περιθεωρίου) την ευλογία της εκκλησίας με το γαμήλιο γλέντι που θα ακολουθήσει για τους προσκεκλημένους συγγενείς και φίλους.
Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία που εξασφάλισε η «Θ» για τους πολιτικούς και θρησκευτικούς γάμους κατά το 2017 και 2018, όπου αν και είναι αυξητική η τάση στους πρώτους, δεν ξεπερνά τον αριθμό στους δεύτερους.
«222 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΙ ΓΑΜΟΙ ΤΟ 2017 ΚΑΙ 227 ΤΟ 2018 – ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΖΕΥΓΑΡΙΩΝ ΤΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΞΟΔΑ»
Ειδικότερα όπως τονίζει στην «Θ» ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ.κ. Παντελεήμων «το 2017 είχαμε 222 θρησκευτικούς γάμους, ενώ το 2018 είχαμε 227. Έχουμε πολιτικούς που γίνονται για να «συνυπηρετήσουν» για πολλούς λόγους βέβαια, γιατί είναι εσφαλμένη η νοοτροπία καθώς τον θρησκευτικό γάμο θέλουν να τον συνδυάσουν με τα γλέντια. Οι «οικονομικοί λόγοι» είναι λόγοι των ενδιαφερομένων. Αν βάλουμε όλα τα έξοδα ενός θρησκευτικού γάμου, δεν ξεπερνούν τα 100 ευρώ. Όλα τα υπόλοιπα είναι δικές τους επιλογές. Έβλεπα και αυτές τις ημέρες μετά το Πάσχα που πήγα σε κάποιους γάμους και βαπτίσεις, προσκεκλημένους από τους ανθρώπους, το τι… «τσαντίρια πολυτελείας» (διάκοσμος) στήνουν στον αύλειο χώρο του ναού ή των μοναστηριών για τις βαπτίσεις. Είναι επιλογή δική τους τα περεταίρω έξοδα. Ο γάμος είναι το ίδιο το Μυστήριο, όπως και η βάπτιση. Σήμερα δυστυχώς δεν δίνουμε σημασία στην ουσία του Μυστηρίου αλλά στον εντυπωσιασμό. Στο τι εντυπώσεις θα κάνουμε στον κόσμο. Δεν δίνουμε σημασία στο ότι ένα παιδί που έρχεται στον κόσμο γίνεται μέλος του Σώματος του Χριστού και της Εκκλησίας, γίνεται Χριστιανός και το ότι δυο νέοι άνθρωποι που μέχρι πρότινος μπορεί να μην γνωρίζονταν μεταξύ τους, αποφασίζουν να συνδέσουν την ζωή τους και να ευλογηθεί αυτή η ένωσή τους από την Εκκλησία. Δίνουμε περισσότερη σημασία στο τι θα φορέσουμε ή το τι θα δείξουμε, εντυπωσιάζοντας».
«ΑΛΛΟ Ο ΓΑΜΟΣ ΑΛΛΟ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ»
Σε ο,τι αφορά το αν θα επηρεαστούν οι γάμοι από το «σύμφωνο συμβίωσης», ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου, ξεκαθαρίζει ότι «αυτό είναι συμβίωση και όχι γάμος. Ένας Νομοκάνονας του Βυζαντίου, ο Βαλσαμώνας, λέει πως ο γάμος είναι «ανδρός και γυναικός συνάφεια». Ένας άνδρα και μια γυναίκα που συνδέονται με το Μυστήριο του γάμου για να δημιουργήσουν οικογένεια. Όλα τα άλλα είναι επινοήματα δικά μας. Βέβαια ο καθένας μπορεί να ζει όπως θέλει, αν θέλει όμως να είναι μέλος της Εκκλησίας, οφείλει να υπακούει».
«115 ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΓΑΜΟΙ ΤΟ 2017 ΚΑΙ 158 ΤΟ 2018 ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ»
Αναφορικά με τους πολιτικούς γάμους, ο Αντιδήμαρχος Ξάνθης κ. Κυριάκος Παπαδόπουλος, αναφέρει στην «Θ» ότι «έγιναν 115 πολιτικοί γάμοι το 2017 και 158 το 2018. Υπάρχει μια αυξανόμενη τάση γενικά. Νομίζω ότι ο πολιτικός γάμος γίνεται για λόγους διευκόλυνσης αλλά και οικονομικούς. Τα πιο πολλά ζευγάρια ωστόσο, παντρεύονται έπειτα με θρησκευτικό. Τους τυχαίνει δηλαδή πολλές φορές να χρειάζεται γάμος και κάνουν τον πολιτικό και στην συνέχεια παντρεύονται με θρησκευτικό. Γίνονται συνέχεια αιτήσεις για πολιτικούς γάμους. Ίσως το 2019 να είναι και περισσότεροι από το 2018. Το πρώτο τρίμηνο του 2019 για παράδειγμα έγιναν περίπου 35 πολιτικοί γάμοι. Πάντως μετά τους πολιτικούς γάμους, ένα μεγάλο ποσοστό ζευγαριών, κάνει τον θρησκευτικό».
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.thraki.com.gr/, 16/5/2019}