Βιωματική πολιτιστική διαδρομή! Μια πολιτιστική ερμηνεία της τοπικής ιστορίας της Αλεξανδρούπολης μέσα από 9 ιστορικούς σταθμούς της πόλης. Στόχος η ανάδειξη της διαχρονικότητας ιστορικών και μη μνημείων της πόλης, μέσα από την οπτική γωνία και ερμηνεία μια ομάδας μαθητριών του 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης.
Το τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικής του ΕΜΘ, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου – Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Εβρού σας προσκαλούν το Σάββατο 25 Μάϊου στις 11:00 π.μ να συμμετάσχετε σε μια πολιτιστική βόλτα στην πόλη της Αλεξανδρούπολης. Έναρξη δράσης στον 1ο σταθμο (Γαλλικός Σταθμός).
Η διαδρομή θα αποτελείται από 9 σταθμούς και θα ακολουθηθεί η παρακάτω σειρά.
- Γαλλικός Σταθμός
- Λιμανάκι/ΟΣΕ
- Φάρος
- Παραλιακή
- Στάδιο Φώτη Κοσμά
- Ζαρίφειος Παιδαγωγική Ακαδημία
- Δημοτική Βιβλιοθήκη
- Εθνολογικό Μουσείο Θράκης
- Μουσικό Γυμνάσιο
Τι θα σκεφτότανε ο πρώτος φαροφύλακας την πρώτη μέρα στη δουλειά του; Πως ήταν για μια νοσοκόμα από τη Σμύρνη να βρεθεί στο παλιό νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης το 1923; Η οικονόμος του Μ. Αλτιναμάζη τι έλεγε για τον ιδιοκτήτη του σπιτιού που δούλευε; Μικρές αφηγήσεις που μας ταξιδεύουν και αναδεικνύουν σημαντικές πτυχές της τοπικής ιστορίας μας.
Σε κάθε ένα σταθμό η ομάδα εργασίας έχει δημιουργήσει μια παρουσίαση που αποτελείται από μια αφήγηση για την διαχρονική σημασία του συγκεκριμένου σταθμού και ένα μικρό θεατρικό δρώμενο.
Ελάτε μαζί μας σε μια διαδρομή σχεδιασμένη από παιδιά αυτής της πόλης.
Η δράση θα έχει διάρκεια περίπου 2,5 ώρες και η περιήγηση θα γίνει με τα πόδια από σταθμό σε σταθμό. Όσοι ενδιαφέρονται καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στο 2551036663 ή στο info@emthrace.org.
Θα υπάρξει περιορισμός στον αριθμό θέσεων και μπορείτε να συμμετάσχετε εφόσον έχετε δηλώσει συμμετοχή. Η δράση είναι κατάλληλη για όλες τις ηλικίες. Παρακαλούμε οι συμμετέχοντες να φοράνε άνετα ρούχα και παπούτσια, να έχουν προστασία από τον ήλιο και όσοι επιθυμούν νερό.
Σχετικά με την δράση.
Τον Φεβρουάριο του 2019 μια ομάδα από 8 μαθήτριες του 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης (Φρειδερίκη Καρανικόλα, Ειρήνη Μαροπούλου, Χρύσα Καρανικόλα, Νάντια Κωσταρέλλου, Δήμητρα Μοσχίδου, Σοφία Διαμαντάκη, Σοφία Καράμπαλη, Δήμητρα Αθανασίου) συμμετείχαν σε ένα βιωματικό εργαστήριο πολιτιστικής ερμηνείας με υπεύθυνη σχεδιασμού & υλοποίησης την Βαλεντίνα Σωκράτους Υπ. Μουσειοπαιδαγωγικής ΕΜΘ, μαζί με την συμμετοχή των παρακάτω καθηγητών: Αχιλλέας Τριανταφυλλίδης, Μπολτσή Βασιλική και Δεληκώστα Δήμητρα και την συνεργασία της Σοφίας Τσιροπούλου ΥΠ. Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΙΔΕ Ν. Έβρου.
Στο διάστημα αυτό, μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις ασχοληθήκαν με ιστορική έρευνα μέσα από πολλαπλές πηγές (αρχειακό υλικό, βιβλία, ντοκιμαντέρ, επιτόπια έρευνα, φωτογραφίες, ψηφιακά αρχεία κτλ) και επέλεξαν 9 σταθμούς με στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής σημασίας και αξίας του κάθε σημείου σύμφωνα με τις ίδιες. Με μέσο το μουσειακό θέατρο δημιουργήσαν 9 σενάρια για να αναδείξουν μερικές πληροφορίες για την ιστορία της κάθε τοποθεσίας σε 3 χρόνους. Η ομάδα πραγματεύεται τον κάθε σταθμό στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον δίνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη δική τους ερμηνεία για τις πολυδιάστατες σημασίες του εκάστοτε σταθμού.
Έτσι στην ομάδα προστέθηκαν και μαθητές από την θεατρική ομάδα του 3ουΛυκείου Αλεξανδρούπολης: Αδαμαντία Κουκάκη, , Μαμαγιώργη Κυριακή, Μαμαγιώργη Μαρία, Ρουμελιώτη Αναστασία, Ξανθούλη Θεοφανία, Βαλάκα Ελένη, Δαστερίδου Μάγδα, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, Χατζηκωνσταντίνου Μαρία. μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες τους Πολύμνια Αγγελώνια και Μαρία Ψύλλα, δούλεψαν με την υπεύθυνη του εργαστηρίου και της μαθήτριες του 1ου Λυκείου και έδωσαν ζωή στα σενάρια της ερευνητικής ομάδας.
{Πηγή δημοσίευσης: https://reportal.gr, 21/5/2019}