Την ίδια ώρα που ο μεθοριακός σταθμός της Νυμφαίας αποδεικνύεται εξαιρετικά δημοφιλής για όσους από τα Βαλκάνια θέλουν να ζήσουν το ελληνικό καλοκαίρι, η πρώτη περιοχή εισόδου από αυτόν, δηλαδή ο νομός Ροδόπης, κερδίζει ελάχιστα από την επισκεψιμότητα. Η προστιθέμενη αξία που έχουν δώσει οι Βαλκάνιοι επισκέπτες, κυρίως Βούλγαροι και Ρουμάνοι, σε παραθαλάσσιους προορισμούς όπως το Φανάρι και η Μαρώνεια, από τότε που άνοιξε ο δρόμος δεν αμφισβητείται από κανέναν, όμως η αξία αυτή είναι ομολογουμένως μεγαλύτερη για άλλους προορισμούς της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Με αφορμή την μεγάλη κινητικότητα που παρατηρήθηκε το χρονικό διάστημα από 15 έως 17 Ιουνίου στον μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας, από όσους θέλησαν να κάνουν μία μονοήμερη εξόρμηση στην χώρα μας ή πολυήμερες διακοπές, καταγράψαμε τι φταίει που η Ροδόπη δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις τάξεις των Βαλκάνιων επισκεπτών, ποιοι είναι οι αγαπημένοι τους κοντινοί προορισμοί, ποια η άποψή τους για τις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα, αλλά και γιατί μεταφέρουν μαζί τους προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως τρόφιμα και ποτά, προκειμένου να μην ξοδέψουν στην χώρα μας.
Πληροφορούμαστε ότι πρώτος προορισμός για τους Βούλγαρος είναι η Κεραμωτή και η ευρύτερη περιοχή της Καβάλας. Μάλιστα στην Κεραμωτή αλλά και στο Μυρωδάτο Ξάνθης εντοπίζονται τα περισσότερα ακίνητα αγορασμένα από Βούλγαρους που θέλουν να περνούν τους καλοκαιρινούς μήνες στην χώρα μας σε ιδιόκτητα σπίτια. Για τις δύο αυτές περιοχές μας ενημερώνουν ότι υπάρχει μία έντονη προώθηση στην Βουλγαρία. Πάντως από τον περασμένο χρόνο και επειδή στην Κεραμωτή καταγράφεται μεγάλη προσέλευση τουριστών από Βουλγαρία, πολλοί έχουν αρχίσει και εγκαταλείπουν αυτήν και κινούνται σε άλλες παραθαλάσσιες περιοχές της Καβάλας.
Την ίδια στιγμή η Ροδόπη είναι παντελώς απούσα από τον διαφημιστικό χάρτη της γείτονος. Στην Βουλγαρία γνωρίζουν ελάχιστα για τη Ροδόπη, κυρίως ότι διαθέτει περισσότερες παραλίες με πέτρες και όχι άμμο, ενώ δεν έχουν καμία ενημέρωση για τις τιμές σε ξενοδοχεία και ταβέρνες. Ειδικά για την Κομοτηνή, αυτή δεν υπάρχει καθόλου ως προορισμός, παρά μόνο σαν ενδιάμεσος σταθμός. Η παρουσία πολλών Βούλγαρων ερασιτεχνών ψαράδων στην Μαρώνεια εδράζεται ακριβώς στην ενημέρωση ότι η Ροδόπη διαθέτει θάλασσες με πέτρες. Καμία πληροφορία σχετικά με τις τιμές, τη λειτουργία των καταστημάτων σε πόλη και οικισμούς, τις παραλίες, τις υπηρεσίες τουρισμού στη Ροδόπη, δεν διακινείται οργανωμένα στην Βουλγαρία. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που οι γείτονες δεν ξέρουν την περιοχή μας και συντηρούν μύθους, όπως ότι τα πάντα είναι ακριβότερα στην χώρα μας σε σχέση με την δική τους, κάτι που φυσικά δεν ισχύει για μεγάλη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών. Γι’ αυτό στις εξορμήσεις τους στις κοντινές παραλίες μεταφέρουν μαζί τους φαγητά και ποτά. Επιλέγουν να ξοδέψουν τα χρήματά τους στη διαμονή, στα καύσιμα και σε ό,τι καταναλώσουν στα beach bar, αντί να ξοδέψουν για το φαγητό τους.
Οι κάτοικοι της επαρχίας Κίρτζαλι τείνουν να επιλέγουν τις κοντινές σε αυτούς παραλίες. Αυτό σημαίνει ότι ταξιδεύουν για μία ημέρα, κάνουν το μπάνιο τους και το βράδυ επιστρέφουν πίσω. Για αυτούς το Φανάρι τείνει να γίνει πρώτος προορισμός, σε αντίθεση με τους ανθρώπους από την περιοχή του Σμόλιαν που ταξιδεύουν προς Μυρωδάτο και Άβδηρα. Την Αλεξανδρούπολη προτιμούν για μία ή δύο ημέρες οι κάτοικοι της περιοχής Χασκόβου. Για τους Βούλγαρους από τις παραπάνω τρεις περιοχές η Θάσος δεν είναι στις πρώτες επιλογές. Αυτό οφείλεται στο κόστος που συνεπάγεται η μεταφορά με το καράβι. Ομολογούν ότι το κόστος μεταφοράς στο νησί, ισούται με το κόστος διαμονής μίας τετραμελούς οικογένειας σε ενοικιαζόμενο διαμέρισμα. Και ανάμεσα στα δύο οι Βούλγαροι τουρίστες επιλέγουν την διαμονή. Αντίθετα η Θάσος είναι εξαιρετικά δημοφιλής για τους τουρίστες από την Ρουμανία.
Εκτός Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η Χαλκιδική είναι αγαπημένος προορισμός των Βούλγαρων, αλλά για όσους διαθέτουν περισσότερα χρήματα.
Οι διελεύσεις από τον κάθετο άξονα Νυμφαίας
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι κατά το χρονικό διάστημα από 15 έως και 17-6-2019, από το Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Νυμφαίας πραγματοποίησαν είσοδο στην χώρα μας 13.443 οχήματα και έξοδο από την χώρα μας 10.896 οχήματα.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr, της Δήμητρας Συμεωνίδου, 20/6/2019}