Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη απέρριψε τα αρνητικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αναρτήθηκαν κατά του νομοσχεδίου, όταν δόθηκε στην δημόσια διαβούλευση λέγοντας αυτά ήταν κυρίως υποτιμητικά και απαξιωτικά
Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκε και επί των άρθρων το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού για τα «Μέτρα για τη διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και των ηχογραφημάτων νέων δημιουργών ή καλλιτεχνών, καθώς και την προστασία και διάχυση της ελληνικής γλώσσας, στο πλαίσιο της διαφύλαξης και ανάδειξης της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς – Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της εμπορικής πολιτικής του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων και λοιπές διατάξεις» από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο προβλέπει μίνιμουμ υποχρεωτικό χρόνο εκτέλεσης του ελληνόφωνου τραγουδιού στο σινεμά και σε αρκετούς κοινόχρηστους χώρους.
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ολοκληρώνοντας την συνεδρίαση και επί των άρθρων του νομοσχεδίου αναγνώρισε ότι στο νομοσχέδιο αυτό πράγματι μπορεί να του αποδοθεί ο χαρακτηρισμός του «ερανιστικού» καθώς είναι μια σειρά άρθρων που όμως βοηθούν πάρα πολύ στην καλή νομοθέτηση για μια σειρά θεμάτων τοι Υπουργείου Πολιτισμού.
Ειδικότερα, η κα Μενδώνη ανέφερε πως με το παρών σχέδιο νόμου ρυθμίζονται σημαντικά ζητήματα που άπτονται κυρίως της άυλης πολιτιστικής κληρονομίας, της άσκησης εμπορικής πολιτικής και εν γένει της διοικητικής λειτουργίας του ΟΔΑΠΠ καθώς και ζητήματα σχετικά με την εξασφάλιση παραχώρησης χωρίς αντάλλαγμα ακινήτων εντός του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο που είναι σε εξέλιξη της κατασκευής εγκαταστάσεων πυρόσβεσης. Την παροχή επιπρόσθετων οικονομικών κινήτρων υπό την μορφή επιδόματος σε υπαλλήλους του Υπουργείου Πολιτισμού που θα θελήσουν να υπηρετήσουν σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους της Δήλου και του Καστελορίζου. Την κάλυψη των δαπανών μετακίνησης για την επίβλεψη αρχαιολογικών έργων στο εξωτερικό – του Ευρωπαϊκού Κέντρου Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών μνημείων-. Την μοριοδότηση εμπειρίας υποψηφίων για την κάλυψη θέσεων φυλάκων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Την επέκταση της ρύθμισης για την εκτέλεση αρχαιολογικών έργων με αυτεπιστασία και απολογιστικά από εποπτευόμενα ΝΠΔΔ από το Υπουργείο Πολιτισμού. Την προσθήκη νέας κατηγορίας προστατευμένων κινητών μνημείων μεταγενέστερων του 1453 που χρονολογούνται έως το 1830, γιατί εδώ υπήρχε ένα νομοθετικό κενό στο θεσμικό πλαίσιο. Την υποχρέωση δήλωσης των ανιχνευτών μετάλλων από τους κατόχους τους.
Επίσης, θεσπίζεται ένα πλέγμα ρυθμίσεων για την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού, διότι η ελληνική πολιτεία ενώ διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο για τις υπόλοιπες Τέχνες δεν έχει μέχρι σήμερα μεριμνήσει για την ανάδειξη, διάδοση και ανάπτυξη τους ελληνόφωνου τραγουδιού το οποίο κατά την αποτελεί της κυβέρνησης ένα σημαντικό στοιχείο της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομίας που συνδέεται και με την προστασία της γλώσσας αλλά και με την ενίσχυση των δημιουργών και γενικά των καλλιτεχνών του ελληνοφώνου τραγουδιού.
Τι ισχύει με την ελληνική μουσική
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη απέρριψε τις επικρίσεις και παρατηρήσεις που διατύπωσε η αντιπολίτευση για τις ρυθμίσεις που αφορούν το ελληνόφωνο τραγούδι, επισημαίνοντάς τους ότι αυτό που αποδείχθηκε από την ακρόαση όλων των φορέων μίλησαν «για μια ιστορική παρέμβαση και πρωτοβουλία» για την προστασία και ανάδειξη του ελληνόφωνου τραγουδιού και κατ’ επέκταση των δημιουργών τους. Σημείωσε πως το ίδιο έχουν και ανέφεραν οι Οργανισμοί Διαχείρισης Δικαιωμάτων όχι μόνο κατά την ακρόασή τους στην Επιτροπή αλλά και με κοινή ανακοίνωση που είχαν εκδώσει στις 5 Μαρτίου που συνυπογράφεται και από περισσότερους από 180 Έλληνες συνθέτες, δημιουργοί, ερμηνευτές και εκτελεστές μιλώντας ότι «για πρώτη φορά ανοίγεται μια ακτίνα φωτός κλπ».
Επίσης, στις 12 Μαρτίου, 12 πολύ σημαντικοί άνθρωποι του πολιτισμού και της επιστήμης της τέχνης έκαναν μια δήλωση για την συγκεκριμένη πρόταση νόμου μιλώντας «για καθήκον του εθνικού κράτους, ειδικά την περίοδο της παγκοσμιοποίησης, να μην θέτει φραγμούς στα αγαθά άλλων πολιτισμών ταυτόχρονα όμως να μην αφήνει να καταπατώνται τα πολιτιστικά επιτεύγματα του λαού του από ιδιαίτερα επαγγελματικά συμφέροντα…». Η κα Μενδώνη υπογράμμισε ότι «υπάρχει αρκετός δρόμος μπροστά μας που θα πρέπει να διανύσουμε όσο ελληνική μουσική παραγωγή κινδυνεύει ως υπουργός Πολιτισμού χρέος και έχουμε να λάβουμε κάθε θεσμικό μέτρο για τον θεσμικό μας Πολιτισμό που θέλουμε να τον διατηρήσουμε μέσα από την διαφύλαξη της πολιτισμικής και γλωσσικής μας ποικιλομορφίας στο πλαίσιο της προστασίας της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομίας» καθώς «όπως για κάθε μικρή χώρα και για την Ελλάδα αυτή είναι η δύναμή της».
Η υπουργός απέρριψε τα αρνητικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αναρτήθηκαν κατά του νομοσχεδίου, όταν δόθηκε στην δημόσια διαβούλευση λέγοντας αυτά ήταν κυρίως υποτιμητικά και απαξιωτικά κυρίως «για το ελληνικό τραγούδι και οι άνθρωποι που δουλεύουν και προσπαθούν να βιοποριστούν από αυτό». Σύμφωνα με την ίδια, είδαμε «ένα ιδιότυπο σνομπισμό που εδράζεται σε εντελώς υποκειμενικά κριτήρια», γι’ αυτό κάλεσε κυρίως τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ «εάν συμμερίζονται αυτές τις απόψεις να έχουν το θάρρος να το πουν ευθέως και όχι να επικαλούνται τα ότι έγιναν αρνητικές αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» «Εγώ», είπε η κυρία Μενδώνη «σε αυτά στέκομαι σταθερά απέναντί τους» και «δεν φοβόμαστε τις αντιδράσεις όταν ξέρουμε ότι αυτό που κάνουμε είναι για το καλό των Τεχνών, του Πολιτισμού και της Ελλάδος».
πηγή https://xronos.gr/ 12/4/2024