Οι νέες τεχνολογίες μπαίνουν στις τάξεις του 2ου ΕΠΑΛ

Μεθόδους ενσωμάτωσής των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη Επαγγελματική Εκπαίδευση γνώρισαν 10 εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑΛ μέσω του ERASMUS+

Τρόπους για να βελτιώσουν την εκπαίδευση των μαθητών τους αλλά και καλές πρακτικές στο σύνολο της εκπαιδευτικής εμπειρίας γνώρισαν 10 εκπαιδευτικοί του 2ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής, που ταξίδεψαν από 9-4-2018 μέχρι 22-4-2018 στο Βερολίνο μέσω του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης ERASMUS+.

Τα αποτελέσματα του ταξιδιού και τα συμπεράσματα από την όλη εμπειρία παρουσιάστηκαν το πρωί της Τετάρτης 27 Ιουνίου στο Αμφιθέατρο του 2ου ΕΠΑ.Λ Κομοτηνής, παρουσία καθηγητών που συμμετείχαν σε αυτό και άλλων ενδιαφερόμενων.

Ο τίτλος του Προγράμματος είναι «Ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών στη σύγχρονη Επαγγελματική Εκπαίδευση (διαδικτυακές μαθησιακές πλατφόρμες και σεμινάρια, ασύγχρονη Τηλε-εκπαίδευση, ανάπτυξη και χρήση εργαλείων καινοτομίας)», όπου σύμφωνα με τον κ. Αναστάσιο Παπαδόπουλο, τομεάρχης πληροφορικής και οικονομίας διοίκησης στο 2ο ΕΠΑΛ και το 1ο ΕΕΚ Κομοτηνής, παρακολούθησαν σεμινάρια επάνω στη χρήση νέων τεχνολογιών και ειδικά επάνω στην moodle (λογισμικό διαχείρισης μαθημάτων).

Αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς είχαν επαφή με την moodle και στην Ελλάδα, στην επίσκεψή τους όμως στο Βερολίνο είδαν πως ενσωματώνεται στα σχολεία τεχνολογικής εκπαίδευσης αλλά και στα πανεπιστήμια και επιχειρήσεις της Γερμανίας για επιμορφωτικούς σκοπούς.

Επίσης παρακολούθησαν σεμινάρια σχετικά με το δυικό σύστημα εκπαίδευσης, που συνδέει την αγορά εργασίας με την εκπαίδευση, καθώς και επισκέψεις σε εταιρείες συμβουλευτικών υπηρεσιών επάνω στη χρήση σύγχρονων και ασύγχρονων εκπαιδευτικών τεχνολογιών.

Τέλος επισκέφτηκαν την Erlebnis Europa, μια έκθεση με διαδραστικό περιεχόμενο στο Βερολίνο που δείχνει τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Γερμανίας, το  Freie Universität Berlin, καθώς και την ετήσια έκθεση ενημέρωσης προγραμμάτων σπουδών όλων των πανεπιστημίων του Βερολίνου και άλλων γειτονικών πόλεων.

Οι καθηγητές (όσοι δεν το κάνουν ήδη) θα προσπαθήσουν να αφομοιώσουν, κάποια πράγματα από αυτά που είδαν στην εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή να έχουν επικοινωνία με τους μαθητές τους μέσω πλέον του υπολογιστή, είτε με σύγχρονο είτε με ασύγχρονο τρόπο.

Βέβαια, τηρουμένων των αναλογιών, ήδη χρησιμοποιούν το e-class του Υπουργείου Παιδείας, και θα προσπαθήσουν να ενσωματώσουν και τη moodle στην εκπαιδευτική διαδικασία, για να ανεβάζουν εκπαιδευτικό υλικό, να διορθώνουν διαδικτυακά τεστ και εργασίες να έχουν επαφή με τους μαθητές τους επικοινωνία μαζί τους μέσω Φόρουμ και ομάδες συζητήσεων, στο πλαίσιο που τους επιτρέπεται και από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.

Βέβαια στην Ελλάδα είναι λίγο δύσκολο λόγω του συγκεντρωτικού εκπαιδευτικού συστήματος, πολλές φορές όμως οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ με τα πολλά διαφορετικά αντικείμενα και ειδικότητες, έχουν καταθέσει προτάσεις με σκοπό ακόμα και τη δημιουργία νέων μαθημάτων, που συνδέονται περισσότερο με συγκεκριμένους κλάδους και εκπαιδευτικά αντικείμενα.

«Είναι καταπληκτικές οι εμπειρίες που αποκομίζει ο εκπαιδευτικός και η σχολική μονάδα από τη συμμετοχή σε τέτοια προγράμματα, γιατί μόνο η παρουσία σε ένα ξένο εκπαιδευτικό σύστημα και ένα άλλο περιβάλλον μπορεί να δώσει μόνο θετικά στοιχεία» αποτίμησε ο κ. Παπαδόπουλος, συμπαιρένωντας πως  μπορεί να βοηθήσει στο να ενσωματωθούν κάποια από αυτά στο εκάστοτε εκπαιδευτικό περιβάλλον.

 

{Πηγή δημοσίευσης: http://paratiritis-news.gr/, του Κώστα Μαρκενδούδη, 28/6/2018}