Η μαθητική ρομποτική ήταν το όχημα, ώστε μια πολυπληθής ομάδα μαθητών στην πόλη της Ξάνθης να ξεκινήσει τη δραστηριότητά της στους τομείς της επιστήμης και της υψηλής τεχνολογίας. Μέσα σε δύο χρόνια η εκπαιδευτική ρομποτική είχε τόσο μεγάλη απήχηση πάνω τους, που πλαισιώθηκε και με μια σειρά από άλλες δράσεις, μέχρι το σημείο μαθητές της πόλης να ετοιμάζονται πλέον για την εκτόξευση ενός δικού τους μικροδορυφόρου.
«Είδαμε πόσο αρέσει στα παιδιά (η ρομποτική) κι αποφασίσαμε μαζί, γονείς και εκπαιδευτικοί, να διευρύνουμε αυτή τη δράση, να φτιάξουμε έναν σύλλογο στην πόλη, τους «RoboSpecialists», ώστε να δώσουμε την ευκαιρία σε περισσότερα παιδιά του δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου να ασχοληθούν με αυτό το χόμπι» εξήγησε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο δρ Θανάσης Μπαλαφούτης, ηλεκτρολόγος μηχανικός και μέλος της ερευνητικής ομάδας του εργαστηρίου Διαστημικής στο Δ.Π.Θ, της ομάδας ρομποτικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και της Ελληνικής Εταιρείας Τεχνητής Νοημοσύνης και «προπονητή» των RoboSpecialists.
Πρόκειται για ένα τομέα που έχει συναρπάσει τους νεαρούς Έλληνες μαθητές τα τελευταία χρόνια και έχει δώσει τη δυνατότητα για μεγάλες επιτυχίες σε εθνικό επίπεδο. «Στην εποχή μας η έκρηξη της τεχνολογικής προόδου έδωσε τη δυνατότητα στις βιομηχανίες να συνεργαστούν με τα πανεπιστήμια ώστε να δημιουργηθούν εκπαιδευτικά εργαλεία διδασκαλίας της ρομποτικής τα οποία έχουν χαμηλό κόστος και είναι προσιτά για τον καθένα. Κάπως έτσι προέκυψε η εκπαιδευτική ρομποτική πριν από δύο δεκαετίες περίπου, ενώ στη χώρα μας ήρθε περίπου το 2009 όταν ο οργανισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής WRO έφερε την Ολυμπιάδα στην Ελλάδα και έκανε τη χώρα μας μέλος τη ολυμπιακής επιτροπής της εκπαιδευτικής ρομποτικής» τονίζει ο νεαρός εκπαιδευτικός που περιγράφει μια εξαιρετικά ταχύτατη πορεία διείσδυσης στους μαθητές της περιοχής.
Επιτυχίες σε διεθνές επίπεδο
Οι πρώτοι μαθητές που άρχισαν να εκπαιδεύονται κι οι πρώτοι πανελλήνιοι διαγωνισμοί «που αποτελούν κίνητρο για τα παιδιά να συμμετέχουν σε διάφορες δράσεις», ήταν που είχαν ως αποτέλεσμα, όπως εξηγεί ο κ. Μπαλαφούτης, το 2012 το 1ο γενικό λύκειο Ξάνθης «να αποκτήσει το πρώτο κιτ ρομποτικής», ενώ «η πολύ καλή συνεργασία που υπήρχε ανάμεσα στους γονείς, τους διδάσκοντες στα παιδιά αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία της πόλης», δεν άργησε να αποδώσει καρπούς. Μέσα από αυτές τις δράσεις ήρθε τα τελευταία χρόνια το ασημένιο μετάλλιο στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Κατάρ το 2015, η 4η θέση στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής στην Ινδία το 2016.
«Το σχολείο μας συμμετείχε στην ολυμπιάδα ρομποτικής στην κατηγορία του ποδοσφαίρου, αφού κέρδισε την πρώτη θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό, και έτσι τα παιδιά βρέθηκαν στο Κατάρ όπου εκεί έχοντας στις αποσκευές τους κάποιες πολύ καλές ιδέες, πρωτότυπες θα λέγαμε σε παγκόσμιο επίπεδο, κατάφεραν να διακριθούν, να πάρουν το ασημένιο ολυμπιακό μετάλλιο. Ήταν η πρώτη φορά που η χώρα μας έφτασε τόσο ψηλά πρώτο μετάλλιο σε έναν τομέα που τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαμε κάποια αξιόλογη διάκριση» σημειώνει ο δρ Μπαλαφούτης, επισημαίνοντας ότι η διάκριση αυτή αποτέλεσε «ισχυρό κίνητρο για τα υπόλοιπα παιδιά της πόλης να ασχοληθούν με τη ρομποτική».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ
{Πηγή δημοσίευσης: https://xanthi2.gr, από ΑΠΕ-ΜΠΕ, 4/1/2018}