Συνεχίζεται το αλαλούμ με το ΦΠΑ μετά την μείωσή του, καθώς από την μια οι καταναλωτές πρέπει να είναι καλά «διαβασμένοι» και από την άλλη οι επιχειρηματίες ακόμη δεν έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
ΠΟΙΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΕΛΙΚΑ;
Ωστόσο το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι εάν ο μειωμένος ΦΠΑ θα «ενσωματωθεί» στα…κέρδη των επιχειρήσεων ή στην «τσέπη» του καταναλωτή και αν τελικά θα μειωθούν οι τιμές σε κάποια από τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Ποιος κερδίζει τελικά;
«Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΦΠΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ»
Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» η Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Καβάλας κ. Κατερίνα Γεροστεργίου, εξηγώντας αρχικά πως «τα καταστήματα θα πρέπει να αλλάξουν και τις ταμειακές μηχανές, οπότε υπάρχει ένα θέμα. Λογικά με την μείωση του ΦΠΑ θα πρέπει να φανεί η διαφορά στις τιμές των προϊόντων και στην «τσέπη» του καταναλωτή. Αυτό είναι το βασικό ζητούμενο γιατί ξέρουμε πολύ καλά ότι οι τιμές σε βασικά είδη κατανάλωσης και διατροφής εκτινάχθηκαν λόγω της αύξησης του ΦΠΑ. Επομένως θέλουμε μια αντίστροφη πορεία αυτή την στιγμή που μειώνεται ο ΦΠΑ. Ωστόσο, πραγματικά δεν ξέρουμε ακόμη αν αυτό έχει φανεί στις τιμές κάποιων προϊόντων. Στο προσεχές διάστημα (για να αφήσουμε και ένα χρονικό περιθώριο στις επιχειρήσεις για να περάσουν την διαφορά αυτή στα προϊόντα τους) θα κάνουμε έναν έλεγχο για να δούμε αν τελικά είχαμε μείωση των τιμών στα προϊόντα που πρέπει. Γνωρίζουμε πως κάποια πολυκαταστήματα διαφημίζουν κιόλας ότι θα υπάρξει μείωση στις τιμές των προϊόντων αλλά πρέπει να το δούμε κιόλας. Δεν μπορούμε να μείνουμε μόνον στην διαφήμιση».
«ΩΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ»
«Πάντως από την στιγμή που είναι μείωση ΦΠΑ σε βασικά προϊόντα, θα πρέπει να αφορά και στην τσέπη του «φτωχού» καταναλωτή, που έχει πληγεί περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι που θέλουμε ως Ενώσεις Καταναλωτών. Θα πρέπει να υπάρξει πραγματική και σταθερή μείωση στις τιμές των προϊόντων και όχι περιστασιακά μέσα από τις προσφορές που έχουν τα πολυκαταστήματα, γιατί εκεί βλέπουμε ότι δεν είναι και πραγματικές αυτές οι μειώσεις τελικά. Έχουμε παρατηρήσει ότι στο «1+1 δώρο» δεν είναι πάντα το δεύτερο προϊόν δωρεάν. Συνήθως είναι στην μισή τιμή και δεν είναι μειωμένο κατά 100%» υπογράμμισε επίσης η ίδια.
«ΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ Η ΕΦΟΡΙΑ, ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ»
Αναφορικά με τους φορείς που θα πρέπει να ελέγξουν τι πραγματικά ισχύει, η κ. Γεροστεργίου σημείωσε ότι «για αυτά είναι αρμόδιες οι ελεγκτικές υπηρεσίες του δημοσίου, όπως για παράδειγμα οι κατά τόπους διευθύνσεις εμπορίου οι οποίες πρέπει να ελέγξουν αν η απόφαση της κυβέρνησης έχει υιοθετηθεί από τις επιχειρήσεις ή όχι. Φυσικά μετά ακολουθεί και η Εφορία, αν μιλάμε για απόδοση ΦΠΑ, σε ποιο βαθμό έχει αποδοθεί, αν έχει γίνει μείωση κλπ».
«ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ»
Κλείνοντας η ίδια συμβουλεύει τους καταναλωτές «να έχουν κρατήσει τις αποδείξεις από τα προϊόντα που καταναλώνουν συνήθως. Νομίζω ότι αν κάποιος καταναλώνει συχνά ένα προϊόν γνωρίζει την τιμή στην οποία το αγοράζει. Έτσι θα δουν αν τελικά στο προϊόν αυτό υπάρχει μειωμένη τιμή ή όχι».
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.thraki.com.gr/, 23/5/2019}