Το ότι οι διαγωνισμοί των υποπαραχωρήσεων στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, έχουν καθυστερήσει χαρακτηριστικά, είναι ένα γεγονός. Το ερώτημα όμως, που περιμένει εναγωνίως απάντηση είναι «γιατί σημειώνεται αυτή η καθυστέρηση και ποιος είναι ο υπεύθυνος γι’ αυτό».
Αυτό ήταν και ένα από τα ερωτήματα που απαντήθηκαν στο περιθώριο του Αναπτυξιακού Συνεδρίου του Δήμου Αλεξανδρούπολης, στο οποίο βεβαίως το Λιμάνι είχε εξέχουσα θέση στις ομιλίες ορισμένων εκ των διαλεκτών.
Παρ’ όλα αυτά, ο γραμματέας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας, Χρήστος Λαμπρίδης έδωσε μία απάντηση, από την οποία εμμέσως πλην σαφώς προκύπτει ότι φταίει ο ΤΑΙΠΕΔ. Ο κος Λαμπρίδης είπε ότι το σχετικό νομοσχέδιο πάνω στο οποίο θα «πατήσει» το ΤΑΙΠΕΔ για να προκηρύξει τους διαγωνισμούς των υποπαραχωρήσεων της χερσαίας ζώνης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, βρίσκεται ήδη στη γραμματεία της Βουλής και θα πάει προς ψήφιση.
Σημείωσε όμως ότι υπήρχε μία συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε οι διαγωνισμοί να ξεκινήσουν και πριν την ψήφιση του νόμου, αλλά αυτό δεν έγινε, ενώ κατά την εκτίμησή του, οι διαγωνισμοί θα έπρεπε να είχαν γίνει «εδώ και 3-4 μήνες». Τούτων δοθέντων, ο κος Λαμπρίδης δεν μπόρεσε να προσδιορίσει χρονικά την έναρξη της διαδικασίας, ωστόσο έχει σημασία το ότι σε μία αποστροφή του λόγου του έβαλε μαζί τα λιμάνια Αλεξανδρουπολης και Καβάλας σε θεση προτεραιότητας ως προς την αξιοποίησή τους, ενισχύοντας τρόπον τινά τα σενάρια που θέλουν τα δύο βορειότερα λιμάνια της χώρας να προσφέρονται «πακέτο». Πλην ομως το σενάριο αυτό δεν τυγχάνει μεγάλης αποδοχής από τις τοπικές κοινωνίες.
{Πηγή δημοσίευσης: https://reportal.gr, 21/1/2019}