Την ίδια γραμμή με τον ΣΥΡΙΖΑ σκοπεύει να ακολουθήσει για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και η Νέα Δημοκρατία, εφόσον αναλάβει αυτή τη διακυβέρνηση της χώρας στις επόμενες εθνικές εκλογές. Δηλαδή, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν θα ιδιωτικοποιηθεί εν συνόλω, αλλά με τη μέθοδο των υπό-παραχωρήσεων, την οποία έχει δηλώσει ότι θα εφαρμόσει ο ΣΥΡΙΖΑ και ήδη κινείται προς την κατεύθυνση αυτή, αφού μέσα στους επόμενους μήνες θα «βγουν στον αέρα» και οι πρώτοι διαγωνισμοί.
Αυτό είπε από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος σε σχετική ερώτηση απάντησε: «Τα δύο λιμάνια, τα σημαντικά της βορείου Ελλάδος – το λιμάνι της Καβάλας και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης- θα πρέπει να ενταχθούν στο πρόγραμμα των συμβάσεων παραχώρησης, όπως δρομολογείται σήμερα από το ΤΑΙΠΕΔ. Υπάρχει ένα ερώτημα και θα συζητήσουμε και με το ΤΑΙΠΕΔ –είναι δικιά του αρμόδιοτητα- αν πρέπει να μπούνε τα δύο λιμάνια μαζί στον ίδιο παραχωρησιούχο ή να πάνε ξεχωριστά – υπάρχουν επιχειρήματα υπέρ και κατά και των δύο. Σαφέστατα η ιδιωτικοποίηση μέσα από τη λογική αυτή των λιμανιών αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την ανάπτυξη τους».
Βέβαια σε μία αποστροφή του λόγου του ο κος Μητσοτάκης πιάστηκε λίγο αδιάβαστος – όταν είπε ότι «εξάλλου τα οφέλη από αντίστοιχες πολιτικές τα ‘χουμε δει πρώτα απ’ όλα στον Πειραιά και ελπίζουμε να τα δούμε σύντομα –αν δεν τα βλέπουμε ήδη- και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και βέβαια αντίστοιχη λογική θα πρέπει να ακολουθηθεί και για άλλα λιμάνια», αφού το λιμάνι του Πειραιά δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί μέσω συμβάσεων παραχώρησης, αλλά με πώληση μετοχών.
Κ. Μητσοτάκης: Η σιδηροδρομική εγνατία δεν μπορεί να γίνει
Απαντώντας στην ιδια ερώτηση, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας είπε ακόμη ότι δεν μπορεί να γίνει -κατά την άποψή του- η σιδηροδρομική εγνατία. «Για την σιδηροδρομική εγνατία θα ηθελα να πω κάτι για να είμαστε τελείως ξεκάθαροι. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει δυνατότητα δρομολόγησης σιδηροδρομικής εγνατίας από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Ειναι ένα έργο φαραωνικής διάστασης, το οποίο πολύ απλά ξεφεύγει από τις δυνατότητες του τι μπορούμε να κάνουμε» είπε χαρακτηριστικά και κατέληξε λέγοντας «υπάρχει όμως και επιβάλλεται η δυνατότητα να πρέπει να εξασφαλίσουμε τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αλεξανδρούπολη κατά την άποψή μου μέσα από μία διαφορετική χάραξη –πεδινή κια όχι ακολουθώντας την ορεινή χάραξη έτσι ώστε να μπορεί το δίκτυο των σιδηροδρόμων να κλείσει από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη τουλάχιστον, περνώντας φυσικά και από το λιμάνι της Καβάλας και συνδεοντας το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τον κορμό του σιδηροδρομικού δικτύου».
Η ερώτηση στην οποία εδωσε αυτές τις απαντήσεις ο κος Μητσοτάκης έγινε από τον τηλεοπτικό σταθμό ΕΝΑ channel.
{Πηγή δημοσίευσης: https://reportal.gr/, 18/9/2018}