Αντίστροφα μετρά ο χρόνος μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου οπότε και εκπνέει η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πλοίο FSRU που θα χρησιμοποιηθεί στον τερματικό της Αλεξανδρούπολης, για το οποίο το χρονοδιάγραμμα παράδοσης έχει πάρει παράταση κατά έξι μήνες.
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του διαγωνισμού θα ακολουθήσει και η τελική φάση των δεσμευτικών προσφορών, που τοποθετείται γύρω στο πρώτο τρίμηνο του 2019 με την τελική επενδυτική απόφαση να λαμβάνεται στο αμέσως επόμενο διάστημα, δηλαδή εντός του δευτέρου τριμήνου, οπότε και αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Η ολοκλήρωση των εργασιών υπολογίζεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2021 όταν και το FSRU θα είναι έτοιμο προς παράδοση. Το επόμενο βήμα θα είναι να τεθεί σε λειτουργία, πράγμα που εκτιμάται ότι θα γίνει το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα του LNG World News.
Στο μεταξύ μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους αναμένεται να ξεκινήσει και η διαδικασία της δεύτερης φάσης του market test για τη δέσμευση δυναμικότητας στον πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Αλεξανδρούπολης.
Στην πρώτη φάση που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου, συνολικά 20 εταιρείες είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για δέσμευση έως και 12,2 bcm ανά έτος δυναμικότητας επαναεριοποίησης στο FSRU και παράδοσης στο ΕΣΜΦΑ, υπερκαλύπτοντας την τεχνική δυναμικότητα επαναεριοποίησης (5,5 δισ. κ.μ./έτος) του έργου.
Στον κατάλογο των εταιρειών που συμμετείχαν πέραν των αναμενόμενων εταιρειών από Ελλάδα και Βουλγαρία, είχαν δηλώσει συμμετοχή και εταιρείες από την ευρύτερη “γειτονιά” (Σερβία, Ουγγαρία, Ρουμανία, Αυστρία κ.λπ.), καθώς επίσης και οι μεγαλύτεροι traders διεθνώς.
Το FSRU της Αλεξανδρούπολης προβλέπεται να κατασκευαστεί σε απόσταση 17,6 χιλιομέτρων νότιο δυτικά του λιμανιού της πόλης και θα περιλαμβάνει σύστημα υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών μήκους 28 χιλιομέτρων ( 4 χλμ χερσαίο και 24 χλμ υποθαλάσσιο) με δυναμικότητα 15,1 mcm/ ημέρα (168,7GWh/ημέρα) ένα αγκυροβόλιο και ένα σύστημα αγωγών που θα συνδέει το τερματικό με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου,.
Επίσης θα έχει αποθηκευτική ικανότητα έως 170 χιλ. κυβικά LNG και δυνατότητα τροφοδοσίας αερίου έως 900 χιλ nm3/ ώρα ή αλλιώς 8,3 δις nm3/ ετησίως.
Το FSRU προβλέπεται να είναι μόνιμα εγκατεστημένο και θα συνδέεται με τον αγωγό μέσω δύο ευέλικτων risers 12᾽. Η διάμετρος του αγωγού με μήκος 28 χλμ θα είναι 30᾽᾽ και θα σχεδιαστεί για πίεση έως και 110 barg. Ο αγωγός προβλέπεται να συνδεθεί με το ΕΣΦΑ μέσω μετρητικού σταθμού που θα κατασκευαστεί από το ΔΕΣΦΑ.
{Πηγή δημοσίευσης: https://elthraki.gr/, του Γιώργου Φιντικάκη, 31/1/2019}