Το 4ο γυμνάσιο Κομοτηνής, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 με τίτλο Constructing European Identity Through Material and Intagible Heritage επισκέφθηκε το τεχνικό Γυμνάσιο και λύκειο Enric Borràs στην πόλη της Μπανταλόνα, το διάστημα από 13 έως 20/10/2017, με 11 μαθητές και 4 εκπαιδευτικούς. Η άφιξη έγινε την Παρασκευή και οι μαθητές τακτοποιήθηκαν άμεσα στις οικογένειες των Ισπανών μαθητών.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε δραστηριότητες στο χώρο του σχολείου και σε εξωτερικούς χώρους, καθώς και περιηγήσεις στην πόλη της Μπανταλόνα και στη Βαρκελώνη.
Η εκδρομή
Τη Δευτέρα 16/10 οι μαθητές γνωρίστηκαν μεταξύ τους μέσα από μία δραστηριότητα παρουσίασης του εαυτού τους στους υπόλοιπους στην αγγλική γλώσσα, διδάχθηκαν μοντέρνο χορό και συμμετείχαν σε εργαστήρια καλλιτεχνικού μακιγιάζ, και κατασκευών, όπου φιλοτέχνησαν κονκάρδες. Κατόπιν παρακολούθησαν πειράματα χημείας.
Την Τρίτη 17/10 επισκεφθήκαν το Δημαρχείο της Μπανταλόνα, όπου τους υποδέχθηκε η υπεύθυνη εκπαιδευτικών θεμάτων, η οποία τους ξενάγησε στο χώρο και ενημέρωσε για το εκπαιδευτικό σύστημα της Καταλονίας. Ακολούθησε περιήγηση σε σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος της πόλης, καθώς κι επίσκεψη στα ρωμαϊκά ευρήματα της πόλης στο αρχαιολογικό μουσείο.
Τέλος, επισκέφθηκαν το παλιό εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας Can Fabra όπου περιηγηθήκαμε στους χώρους του εργοστασίου και έμαθαν για την ιστορία του (ίδρυση, συνθήκες εργασίας, πρωτοποριακές πρακτικές και μέθοδοι). Σήμερα το εργοστάσιο χρησιμοποιείται ως πολυλειτουργικό κέντρο. Ακολούθησε ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο του Sant Andreu.
Την Τετάρτη 18/10 περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Βαρκελώνης (Γοτθική συνοικία, καθεδρικός ναός, Ράμπλας, ρωμαϊκές κολώνες κλπ). Στη διάρκεια της περιήγησης τα παιδιά τράβηξαν φωτογραφίες τις οποίες χρησιμοποίησαν την επόμενη μέρα στη δραστηριότητα του γεωεντοπισμού στο εργαστήριο που είχε προγραμματιστεί να γίνει στο σχολείο.
Ακολούθησε εργαστήριο μαγειρικής στην κεντρική αγορά La Boqueria όπου τα παιδιά, υπό την καθοδήγηση σεφ, προετοίμασαν και μαγείρεψαν την παραδοσιακή παέγια και ένα παραδοσιακό επιδόρπιο της Καταλωνίας. Το απόγευμα της ίδιας μέρας επισκέφθηκαν το λόφο του Montjuïc και το ομώνυμο κάστρο.
Την Πέμπτη 19/10 τα παιδιά παρακολούθησαν εργαστήρια γεωεντοπισμού στα οποία χρησιμοποίησαν τις φωτογραφίες που είχαν βγάλει την προηγούμενη μέρα, για να δημιουργήσουν μία τουριστική διαδρομή σε ψηφιακό περιβάλλον.
Την Παρασκευή το πρωί 20/10 έγινε συνάντηση εργασίας των αντιπροσώπων των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα με θέματα που αφορούσαν στις προγραμματισμένες δραστηριότητες του πρώτου χρόνου, και αυτές που θα ακολουθήσουν τον δεύτερο χρόνο, τις ημερομηνίες διεξαγωγής της δεύτερης διεθνούς κινητικότητας μαθητών και καθηγητών που θα πραγματοποιηθεί το Μάιο στην Ελλάδα καθώς και τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων και καθηκόντων των ομάδων εργασίας.
Συνολικά οι μαθητές αποκόμισαν μια σειρά θετικών εμπειριών, ερχόμενοι σε επαφή με τον πολιτισμό, τον τρόπο ζωής και τους ανθρώπους της χώρας υποδοχής. Γνώρισαν επίσης το σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον και μέσα από τη γνωριμία αυτή βελτιώθηκαν στον προφορικό λόγο, στην αγγλική γλώσσα. Τέλος, μέσα από τη συμμετοχή τους στα εργαστήρια πληροφορικής οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τα εργαλεία Google Maps και Eduloc και βελτίωσαν τις δεξιότητές τους. Η όλη επίσκεψη κρίνεται εποικοδομητική τόσο για τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές που συμμετείχαν αφού κέρδισαν όλοι σε γνώσεις, εμπειρίες και συναισθήματα από την θερμή φιλοξενία των Καταλανών.
{Πηγή δημοσίευσης: http://www.xronos.gr, , 25/10/2017}