Και επειδή πολύ μελάνι έχει χυθεί για την επικινδυνότητα των δρόμων αλλά και τις παραβάσεις των οδηγών αυτοκινήτων που κοστίζουν σε ανθρώπινες ζωές, ίσως έχει έρθει η ώρα το ζήτημα να αντιμετωπιστεί από όλες τις πλευρές. «Κακοί» οδηγοί που παραβιάζουν συστηματικά των ΚΟΚ δεν είναι μονάχα όσοι κυκλοφορούν με αυτοκίνητο, αλλά και οι ποδηλάτες και οι πεζοί που κυκλοφορούν απρόσεκτα, αγνοώντας τους κανόνες που υπάρχουν για την ασφαλή κυκλοφορία τους
Ο Κ.Ο.Κ. έχει προβλέψει για όλα. Δυστυχώς στην περίπτωση των πεζών δεν εφαρμόζεται, διότι είναι μη λειτουργικό πολλές φορές. Εάν όμως γινόταν, τα πρόστιμα θα έπεφταν βροχή. Χαρακτηριστικά παραδείγματα παρανομίας των πεζών είναι η επιχείρηση διάσχισης του οδοστρώματος όχι από τη διάβαση πεζών όταν υπάρχει, αλλά από άλλο σημείο του δρόμου που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τον ίδιο ή να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα. Δεν υπάρχει αγωγή πεζών στη χώρα μας. Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι και οι πεζοί πολλές φορές κάνουν λάθη που μπορεί να έχουν τραγικά αποτελέσματα; Περπατούν στο δρόμο και ασχολούνται με το κινητό τους, φορούν ακουστικά και ακούν μουσική, κάνουν λάθος εκτιμήσεις και προσπαθούν να περάσουν τρέχοντας δρόμους ταχείας κυκλοφορίας κ.α.
Άκρως επικίνδυνη είναι η κατάσταση με τους ποδηλάτες στην Ελλάδα. Για την Τροχαία ο ποδηλάτης είναι οδηγός και θα πρέπει να συμμορφώνεται με τον ΚΟΚ. Παρόλα αυτά η επικίνδυνη οδήγησή τους έχει γίνει αιτία για ατυχήματα είτε με αυτοκίνητα είτε με πεζούς. Οι παρασύρσεις πεζών από ποδήλατα είναι καθημερινές αλλά και για αυτούς υπάρχουν συνέπειες και πρόστιμα. Από τη στιγμή που κάποιος βρίσκεται πάνω στο ποδήλατο είναι οδηγός και πρέπει να κινείται όπως ορίζει ο νόμος για τη δική του ασφάλεια και των υπολοίπων. Όμως η εικόνα που βλέπουμε σε δρόμους και πεζοδρόμους είναι απογοητευτική. Ποδηλάτες που παραβιάζουν το σηματοδότη, έχουν από πίσω παιδικό κάθισμα, οδήγηση χωρίς χέρια, με ακουστικά στα αυτιά, κόντρα σε μονόδρομους, άλλες φορές ιδιαίτερα οι νέοι ανεβαίνουν δύο και τρεις πάνω σε ένα ποδήλατο. Πόσοι δεν έχουμε δει ένα παιδί να κάθεται πάνω στο τιμόνι του ποδηλάτου και ένα δεύτερο να κάνει πετάλι;
Σύμφωνα με το άρθρο 40 οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, απαγορεύεται: α) Να ρυμουλκούνται από άλλο όχημα. β) Να ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα. γ) Να μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματος τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού. δ) Να κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα. ε) Να σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί. στ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές. ζ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.
– Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων υποχρεούνται, όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα.
– Οι οδηγοί ποδηλάτων υποχρεούνται να κατεβαίνουν από αυτά και να τα οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία των πεζών.
– Απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους.
-Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.
Τα πρόστιμα για την παραβίαση διατάξεων του ΚΟΚ είναι:
1) Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: 700 ευρώ
2) Ανάποδη κίνηση σε ποδηλατόδρομο μονής κατεύθυνσης ή σε οδό μονής κατεύθυνσης: 200 ευρώ
3) Κίνηση εκτός ποδηλατολωρίδας, όταν υπάρχει: 80 ευρώ.
4) Κίνηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος: από 200-2000 ευρώ ανάλογα με τη συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα.
5) Κίνηση τη νύκτα με το ποδήλατο χωρίς τη χρήση φώτων: 40 ευρώ
6) Χρήση κινητού κατά την οδήγηση ποδηλάτου: 150 ευρώ.
{Πηγή δημοσίευσης: https://reportal.gr, 11/8/2018}