Ποδαρικό με το αριστερό φέρεται πως έχει κάνει το 2019 για τους εμπόρους της Κομοτηνής, είτε δραστηριοποιούνται στο κέντρο είτε στην περιφέρεια. Η πρώτη εκπτωτική περίοδος του ’19, οι λεγόμενες χειμερινές εκπτώσεις, ανήκουν πλέον στο παρελθόν, και φέρεται πως τα καταστήματα της Κομοτηνής δεν τονώθηκαν από αυτές.
Περίπου 3 στα 4 καταστήματα σε κέντρο και σε περιφέρεια, σύμφωνα με την πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κική Κωνσταντινίδου “τα πήγαν χειρότερα από πέρσι στην αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του χειμώνα”. Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν στα μέσα Ιανουαρίου και ολοκληρώθηκαν στις 28 Φεβρουαρίου. Η πραγματικότητα της αγοράς πάντως θέλει οι έμποροι να ‘κόβουν’ κάτι από τους πελάτες τους, όποτε κι αν αυτοί τους προτιμήσουν, καθώς ρίχνουν τις τιμές προκειμένου να πετύχουν κάποιες πωλήσεις.
Η κατάσταση, για τους περισσότερους, την φετινή εκπτωτική περίοδο σε σχέση με την περσινή, ήταν χειρότερη σε “τζίρο, επισκεψιμότητα, εισπραξιμότητα”, εξηγεί σε άλλη αποστροφή του λόγου της η κα Κωνσταντινίδου, η οποία εισπράττει την δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου, καθώς όπως μας λέει χαρακτηριστικά “οι επιχειρηματίες είναι καταβεβλημένοι και έχουν πολλά ερωτηματικά για το πως θα βγει το 2019”.
Αναφορικά με το που αποδίδει ο εμπορικός κόσμος της περιοχής, δια της προέδρου, την χαμηλή κινητικότητα, η κα Κωνσταντινίδου εξηγεί: “Την αποδίδουμε στην γενικότερη οικονομική κατάσταση και στην παρατεταμένη υπερφορολόγηση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια. Παρά τις υποσχέσεις ότι θα μειωθεί μία ή δύο μονάδες, ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα. Επίσης, υπάρχει βαρύ εργασιακό κόστος, το οποίο σε συνδυασμό με την αύξηση του κατώτατου μισθού, έχει αυξηθεί. Επιπλέον, η παρατεταμένη εκλογική περίοδος ‘κουμπώνει’ τους επαγγελματίες και τους καταναλωτές”.
Οι αποκριάτικες εκδηλώσεις και η αγορά της πόλης
Αναφορικά με τις αποκριάτικες εκδηλώσεις του Δήμου Κομοτηνής, αυτές φαίνεται πως αποτέλεσαν μία σημαντική ‘ένεση’ για τα καταστήματα εστίασης, καφέ, μπαρ, του κέντρου, και όσα διαθέτουν εποχιακά είδη αλλά μόνο αυτά. Άλλωστε, κατά την διάρκεια του νυχτερινού καρναβαλιού τα εμπορικά καταστήματα της περιοχής ήταν κλειστά, ενώ δεν υπήρξαν κάποιες εκδηλώσεις που θα έβγαζαν τον κόσμο το πρωί του Σαββάτου, ώστε να καταναλώσει στην περιοχή. Ελπίζουμε του χρόνου το τριήμερο εκδηλώσεων ‘να απλωθεί’ και τις πρωινές ώρες, ιδίως του Σαββάτου, που είναι μία καθοριστική ημέρα για την αγορά. Χαρακτηριστικό είναι, μάλιστα, ότι οι έμποροι του κέντρου περιμένουν περισσότερο την πρωινή μαθητική καρναβαλική παρέλαση το Σαββάτο 9/3, η οποία περνάει από εμπορικούς δρόμους όπως η Ερμού, το πρωί όταν τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά.
Στο τραπέζι της συζήτησης, πάντως, η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής βάζει κι έναν διαφορετικό παράγοντα, την εξωστρέφεια. “Είναι θετικό να γίνονται εκδηλώσεις”, σημειώνει ευθύς εξαρχής η κα Κωνσταντινίδου, αλλά στόχος είναι “η εξωστρέφεια”, όπως λέει, δηλαδή μέσω αυτών να έρχονται άνθρωποι στην περιοχή, ώστε επικουρικά να καταναλώσουν και στην αγορά της Κομοτηνής. “Η εξωστρέφεια είναι αυτή που θα βοηθήσει τον εμπορικό κόσμο της περιοχής”, διαπιστώνει.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής αυτές τις ημέρες αναμένεται να δημοσιεύσει και μία έρευνα σχετική με την αγοραστική κίνηση την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr, του Διονύση Βοργιά, 6/3/2019}