Ημερίδα με θέμα “τα νέα θρησκευτικά στο νέο σχολείο” διοργάνωσε η μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής στο πλαίσιο των δράσεων της σχολής γονέων και νέων ζευγαριών. Με κεντρικό καλεσμένο τον πρόεδρο της πανελλήνιας ένωσης θεολόγων – καθηγητή θεολογικής σχολής ΑΠΘ Ηρακλή Ρεράκη, ο οποίος παρέθεσε ομιλία με θέμα “το πρόβλημα της θρησκευτικής σύγχυσης και του θρησκευτικού συγκρητισμού στα νέα θρησκευτικά”, αλλά και πλείστες τοποθετήσεις, όπως αυτή του πατέρα Ιωάννη εφημέριου στην εκκλησία Αγίας Βαρβάρας και της Δέσποινας Καλογεράκη καθηγήτριας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δρ. θεολογίας, η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε τις τελευταίες απογευματινές ώρες της Παρασκευής 23 Νοεμβρίου στο αμφιθέατρο του ιδρύματος Παπανικολάου και συγκέντρωσε μεγάλο ενδιαφέρον.
“Το θέμα είναι να προβληματιστούμε για το τι συμβαίνει με το μάθημα των θρησκευτικών από το 2011 μέχρι σήμερα, όταν αποφάσισαν από το υπουργείο Παιδείας να αλλάξουν το μάθημα και να το μετατρέψουν από ορθόδοξα θρησκευτικά σε πολυθρησκειακά θρησκευτικά. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα κι εκεί αντιδρά η ένωση”, είπε στον “Χ” ο κος Ρεράκης, κληθείς να καταθέσει ένα σχόλιο αναφορικά με το πως διδάσκεται το μάθημα σήμερα. Κατηγόρησε κατόπιν ο πρόεδρος πως “όταν χάνει το μάθημά μας τον ορθόδοξο προσανατολισμό του, τότε ο ευσεβής ορθόδοξος λαός ανησυχεί, γιατί πρέπει στα Ελληνόπουλα να μεταλαμπαδεύσουμε την ορθόδοξη πίστη και παράδοση”, επισημαίνοντας “αυτό γίνεται με όλες τις άλλες θρησκευτικές πίστες στην Ελλάδα, όπως οι μουσουλμάνοι, οι εβραίοι, οι ρωμαιοκαθολικοί, που έχουν συγκεκριμένο μάθημα, αυτό θέλουμε κι εμείς, κι όχι κάτι παραπάνω”.
Επιδιώκει την επιστροφή στον παλιό τρόπο διδασκαλίας των θρησκευτικών η ένωση θεολόγων, ήτοι στην διδασκαλία των ορθόδοξων θρησκευτικών και στην επικουρική – πληροφοριακή αναφορά, σε διακριτή ύλη, των λοιπών θρησκειών. Αλλιώς, κατά τον κο Ρεράκη, δημιουργείται “τεράστιο πρόβλημα σύγχυσης και θρησκευτικού συγκρητισμού που είναι ό,τι χειρότερο, γιατί είναι χαρακτηριστικό κοινωνιών σε πτώση. Είναι σα να θέλουμε να μάθουμε ελληνικά μέσα από εννιά διαφορετικές γλώσσες”. Και πληροφόρησε “γι’ αυτό έχουμε πάει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, έχουν βγει δυο αποφάσεις τον Απρίλιο και τον Μάρτιο του ’18, πριν λίγους μήνες, που μας δικαίωσαν, δηλαδή είπαν ότι το μάθημα πρέπει να είναι ορθόδοξα θρησκευτικά. Θα πρέπει να συμμορφωθούν και να εφαρμόσουν αυτή την απόφαση”.
Όσον αφορά στο λόγο που δεν έχει εφαρμοστεί η απόφαση του ΣτΕ ο κος Ρεράκης βλέπει “πολιτική βούληση”και “εξωτερικούς παράγοντες”, διαμηνύοντας πως αν δεν υπάρξουν αλλαγές, μελλοντικά οδηγούμαστε στην καταστροφή της ταυτότητας και στην “πολτοποίηση”, όπως είπε χαρακτηριστικά, “των θρησκειών, για να φτάσουμε στην ομογενοποίηση, που θα αποτελέσει καταστροφή του πολιτισμού μας”.
Ξεκάθαρη θέση επί του ζητήματος πήρε και ο πατέρας Ιωάννης βλέποντας “προσπάθεια αλλοίωσης του σχολείου, με νέα ιστορία, νέα θρησκευτικά, νέα ήθη. Εμείς προσπαθούμε να εντοπίζουμε τα λάθη, ώστε ο κόσμος να διεκδικήσει τα αυτονόητα και ό,τι χρειάζεται για να κάνουμε μια οικογένεια όπως την μάθαμε, ελληνική, ορθόδοξη”.
Εξίσου σαφής ήταν και η τοποθέτηση της κας Καλογεράκη που δήλωσε “το μάθημα των θρησκευτικών είναι ένα ιδιαίτερο μάθημα, αλλά από αυτή την ιδιαιτερότητά του υπάρχει μία τάση τελευταία να διαχωριστεί. Είναι χρέος κάθε θεολόγου και γονιού να την διασφαλίσει”.
Όπως κι αν έχει τα νέα θρησκευτικά, έχουν προβληματίσει πλείστους θεολόγους, που ζητούν την αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας του μαθήματος ή την επιστροφή στην προ του 2011 κατάσταση.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, του ΔιονύσηΒοργιά, 27/11/2018}