Στην επανεξέταση αριθμού επενδυτικών σχεδίων για την κατασκευή πλωτών σταθμών αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου και αεριοποίησης (FSRU) βρίσκονται εταιρείες στην Ελλάδα οι οποίες έχουν λάβει τις σχετικές άδειες και έχουν διενεργήσει και market tests για το ενδιαφέρον αγοραστών.
Η ταχεία διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της Ευρώπης και των βαλκανικών χωρών, η ανάπτυξη κι άλλων FSRUs και η μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου οδηγούν επενδυτές στην Ελλάδα σε αναθεώρηση των projects.
Πρόσφατα, η διοίκηση της Motor Oil για το FSRU «Διώρυγα Gas» που σχεδιάζει να αναπτύξει στην Κόρινθο, υπεράκτια του διυλιστηρίου, έκανε γνωστούς τους προβληματισμούς της και τις προκλήσεις τοποθετώντας τη λήψη της επενδυτικής απόφασης προς το δεύτερο εξάμηνο. Η ρευστότητα και η μεταβλητότητα των συνθηκών της αγοράς όπως επίσης και η αύξηση του κόστους ναυπήγησης δεξαμενοπλοίων κάνουν πιο σχολιαστική τη Motor Oil.
Σε αντίστοιχη θέση βρίσκεται και ο επενδυτής του FSRU «Αργώ» στον Βόλο, ενώ και οι μέτοχοι του project της Elpedison στη Θεσσαλονίκη επίσης φέρονται να έχουν δεύτερες σκέψεις.
Το FSRU Αλεξανδρούπολης με βάση το χρονοδιάγραμμα των μετόχων του αναμένεται να είναι έτοιμο, να φτάσει και να εγκατασταθεί δηλαδή το ειδικό πλωτό δεξαμενόπλοιο τον Νοέμβριο του 2023. Το FSRU θα είναι σε θέση να παρέχει 5,5 δις. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στην Ελλάδα και τη Βαλκανική αγορά.
Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη πλωτή μονάδα αποθήκευσης της ίδιας εταιρείας, η επένδυση λέγεται ότι μπαίνει ξανά στο μικροσκόπιο των μετόχων.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.e-evros.gr/, 8/5/2023}