Με «καπέλο» 30% στον Έβρο τα έργα οδοποιίας

Ανήμπορος ο υπουργός κ. Γ. Σταθάκης να δώσει λύση για τα Λατομεία του Βορείου Έβρου – Τα αδρανή υλικά θα χρησιμοποιούνται ΜΟΝΟ για τον κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού, στο Τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα-Ψαθάδες

Καμία λύση δεν φαίνεται στον ορίζοντα για τη λειτουργία των λατομείων του Β. Έβρου, καθώς ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, φάνηκε αρνητικός να τροποποιήσει το άρθρο 59 του Ν. 4280/2014, όπως του ζήτησε ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, μέσω της συζήτησης της σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης που έγινε σήμερα (25/05) στην Ολομέλεια της Βουλής.

Συγκεκριμένα είπε μεταξύ άλλων ο Βουλευτής ότι:

  • Ο ΥΠΕΚΑ στο άρθρο 44 στο πολυνομοσχέδιο για τη Γ’ Αξιολόγηση τον περασμένο Ιανουάριο υιοθέτησε σχετική πρότασή του που αφορούσε τις δημοτικές εκτάσεις που αποτελούν ή θα αποτελέσουν λατομικούς χώρους, προκαλώντας τις αντιδράσεις των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ του Ν. Έβρου.
  • Με την ψήφιση του παραπάνω άρθρου και με το άρθρο 59 δίνεται η δυνατότητα για εξορύξεις αδρανών υλικών, που θα χρησιμοποιηθούν όμως αποκλειστικά και μόνο για τις εργασίες του καθέτου οδικού άξονα της Εγνατίας, στο τμήμα Αρδάνιο, Μάνδρα, Ψαθάδες.
  • Για να γίνουν τα υπόλοιπα έργα στον Κεντρικό και Βόρειο Έβρο που έχουν εγκριθεί μέσω Προγραμμάτων Δημοσίων Επενδύσεων και Προγραμμάτων Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να μεταφερθούν υλικά με σχετική επιβάρυνση 25-30%.
  • Γι’ αυτό το λόγο και ζητάει την τροποποίηση του άρθρου 59 του Ν. 4280/2014 για να λειτουργήσουν όλοι οι δημόσιοι χώροι που έχουν χαρακτηρισθεί ως λατομεία και να σταματήσει η οικονομική επιβάρυνση στη μεταφορά αδρανών υλικών.
  • Είναι αναγκαίο να γίνουν νομοθετικές ρυθμίσεις για την απόληψη από φυσικές αποθέσεις με διαδικασίες fast track ώστε να αντιμετωπιστούν οι ζημιές από τα πλημμυρικά φαινόμενα.
  • Είναι πολύ σημαντικά τα έργα οδοποιίας στον Β. Έβρο, και κυρίως στο Τρίγωνο με τα 17 πονεμένα χωριά μας, καθώς και στα οδικά δίκτυα Ορεστιάδας – Κυπρίνου, Διδ/χου – Λάδης και Διδ/χου – Μεταξάδων που βρίσκονται σε κακή κατάσταση, αλλά τα έργα δεν μπορούν να γίνουν με «καπέλο» 30%.
  • Πολλές φορές οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κινούνται στα όρια της νομιμότητας για την εκτέλεση των έργων. Όπως ο δήμαρχος Σουφλίου, Ευάγγελος Πουλιλιός, ο οποίος στο πλαίσιο έργου του προγράμματος Ιnterreg μεταξύ Ελλάδας – Βουλγαρίας, προϋπολογισμού ενός εκ. ευρώ αναγκάστηκε να δώσει, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, 191.000 ευρώ επί πλέον στον εργολήπτη που τα ζήτησε για να ολοκληρώσει το έργο λόγω υψηλού μεταφορικού κόστους!

 

{Πηγή δημοσίευσης: https://elthraki.gr/, 1/6/2018}