Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή η εκφόρτωση 4.800m καδενών αγκύρωσης για την πρόσδεση του πλωτού τερματικού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG FSRU στην Αλεξανδρούπολη.
Υπενθυμίζεται ότι η Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης (FSRU), χωρητικότητας 153.500 κ.μ. LNG, θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου της Ελλάδας με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της ευρύτερης περιφέρειας (Ρουμανία, Σερβία, Β. Μακεδονία κ.α.) αλλά και με προοπτική να εφοδιάσει και την Ουκρανία.
Το FSRU Αλεξανδρούπολης αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023, με τη συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης να φθάνει ήδη μέχρι και το 60% της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κ.μ. ανά έτος. Σημειώνεται πως το Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) Αλεξανδρούπολης έχει ενταχθεί και χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020» (ΕΠΑνΕΚ) με το ποσό της δημόσιας δαπάνης να ανέρχεται στα 166,7 εκατ. ευρώ.
Το FSRU της Αλεξανδρούπολης με μια ματιά
- Το FSRU, το πρώτο στην Ελλάδα, αναμένεται να προσεγγίσει τη θέση πρόσδεσης στην Αλεξανδρούπολη τον Νοέμβριο του 2023, αφού μετασκευαστεί σε εξειδικευμένο ναυπηγείο της Σιγκαπούρης.
- Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ, με τη στήριξη της Ε.Ε. Το έργο είχε συμπεριληφθεί σε όλες τις λίστες PCI (έργα κοινού ενδιαφέροντος) από το 2013 ως το 2021.
- Η μέγιστη ετήσια τεχνική δυναμικότητα αεριοποίησης του FSRU ανέρχεται σε 5,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως (bcm/έτος) και η χωρητικότητα αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου φτάνει στα 153.500 κυβικά.
- Η σύνδεση του FSRU με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου θα γίνεται μέσω αγωγού μήκους 28 χιλιομέτρων (24 χιλιόμετρα υποθαλάσσιος αγωγός και 4 χιλιόμετρα χερσαίος)
- Με βάση τα σημερινά δεδομένα, το FSRU θα δέχεται ένα πλοίο μεταφοράς LNG ανά δύο εβδομάδες. Η χωρητικότητα αυτών των πλοίων θα είναι 145.000-180.000 κυβικών LNG. Το αέριο που θα μεταφέρεται στο FSRU μπορεί να προέρχεται από οποιαδήποτε χώρα παραγωγής LNG, εξασφαλίζοντας διαφοροποίηση ενεργειακού εφοδιασμού.
- Το FSRU θα μπορεί να μεταφορτώσει LNG σε μικρότερα πλοιάρια (barges) αποθηκευτικής ικανότητας 3.000 – 20.000 κυβικών μέτρων. Αυτά, με τη σειρά τους, θα προσεγγίζουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και από εκεί θα προμηθεύουν LNG σε φορτηγά (truck loading) για τη μεταφορά του LNG σε πελάτες εκτός δικτύου. Αντίστοιχα μπορεί να λειτουργήσει η μεταφόρτωση σε τρένα.
- Ο τερματικός σταθμός αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023, με τη συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης να φθάνει ήδη μέχρι και το 50% της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κυβικών ετησίως.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.e-evros.gr/, 19/3/2023}