Ξεκίνησαν να λειτουργούν και τα πλευρικά διόδια Ιάσμου στο οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού στη Ροδόπη. Τα πλευρικά διόδια έχουν τοποθετηθεί στην είσοδο-έξοδο της Εγνατίας από Ίασμο προς Κομοτηνή. Με αυτό τον τρόπο, η Ροδόπη έχει πλέον 5 σταθμούς διοδίων, 2 μετωπικούς (ύψος Βέννας, ύψος Αμαξάδων) και 3 πλευρικούς (Μέστη, Ίασμος, ΒΙΠΕ Κομοτηνής).
Κόμβος Ιάσμου: ποιοι πληρώνουν
Αναφορικά με το ποιοι πληρώνουν στα πλευρικά διόδια Ιάσμου, ισχύουν τα εξής:
- Πρώτον, όσοι μπαίνουν στην Εγνατία από Ίασμο, δηλαδή μετά τα μετωπικά διόδια στο ύψος των Αμαξάδων.
- Δεύτερον, όσοι βγαίνουν από την Εγνατία στον Ίασμο, δηλαδή πριν τα μετωπικά διόδια στο ύψος των Αμαξάδων.
Από την καταβολή αντιτίμου εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι Ροδόπης που έχουν προμηθευτεί δωρεάν κάρτα απαλλαγής από την Εγνατία Οδό.
Για όλους τους υπόλοιπους το κόστος έχει διαμορφωθεί ως εξής: 0,4€ δίκυκλα, 0,5€ επιβατικά ΙΧ, 1,3€ φορτηγά, λεωφορεία, οχήματα με λιγότερους από τέσσερις άξονες, 1,8€ φορτηγά κι οχήματα με περισσότερους από τέσσερις άξονες.
Έλλειψη υποδομών και προβλήματα
Ένα ακόμη πρόβλημα από τη λειτουργία πλευρικού σταθμού διοδίων στο σημείο, είναι πως όσοι βγαίνουν για ανεφοδιασμό καυσίμων στο 24ωρο πρατήριο Ιάσμου, πρέπει να ξαναπληρώσουν διόδια! Η έλλειψη ΣΕΑ και πρατηρίων υγρών καυσίμων στο δίκτυο της Εγνατίας αποτέλεσε αντικείμενου πρόσφατου αναλυτικού ρεπορτάζ του «Χ».
Το θέμα με τα πλευρικά διόδια και την έλλειψη Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) έθιξε ακόμη κι ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Ροδόπης Γιάννης Βεζυργιαννίδης, γράφοντας αναλυτικά τα εξής: «Αυτά είναι τα τρίτα πλευρικά διόδια που λειτουργούν στη Ροδόπη, μετά τη Μέστη (ύψος Σαπών) και τη ΒΙΠΕ Κομοτηνής. Οι μόνοι που εξαιρούνται των πληρωμών είναι οι μόνιμοι κάτοικοι με κάρτα απαλλαγής.
Κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, δεν υπάρχει, από την αρχή λειτουργίας της, κανένας Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα, αν χρειάζεται να βάλεις καύσιμα, ή για οποιαδήποτε άλλη προσωπική σου ανάγκη (ξεκούραση, φαγητό WC), θα πρέπει να εξέλθεις από τον αυτοκινητόδρομο.
Με την εγκατάσταση των πλευρικών σταθμών διοδίων δημιουργείται το παράλογο, να πληρώνεις διόδια (2,40), σε πεντακόσια μέτρα να εξέρχεσαι από τον αυτοκινητόδρομο, (πχ για καύσιμα), και να ξαναπληρώνεις διόδια (0,80) για να μπεις στην αυτοκινητόδρομο.
Ευελπιστώ, πως η πρόσφατη ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού θα αναβαθμίσει τις παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες, (δημιουργία ΣΕΑ, κατάργηση κάθετων διοδίων, βελτίωση του οδοστρώματος), χωρίς φυσικά την αύξηση του κόστους διέλευσης. Δυστυχώς, τα αυτονόητα, που το Κράτος δεν έχει καταφέρει να υλοποιήσει, εδώ και πολλά χρόνια που έχει δοθεί προς χρήση ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, τα αναζητούμε από τον ιδιώτη».
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, του Διονύση Βοργιά, 7/9/2021}