Αποποιείται της …ευθύνης για την διαμόρφωση των τιμών στα διόδια, υπόσχεται αναλογικά διόδια για να μειωθούν οι τιμές, αλλά την ίδια στιγμή ετοιμάζεται να εγκαινιάσει νέα διόδια σε Ασπροβάλτα, Καβάλα και περιφερειακό Θεσσαλονίκης. Τα όσα δήλωσε ο υπουργός ΥΜΕ Χρήστος Σπίρτζης κατά τη διάρκεια ενημέρωσης, χθες, της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής αποτελούν μία κυνική ομολογία για τα όσα διαδραματίζονται στο μέτωπο της Εγνατίας Οδού.
«Το ΤΑΙΠΕΔ επιβάλλει το ύψος των διοδίων στην Εγνατία Οδό, όχι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Το ΤΑΙΠΕΔ άλλωστε είναι αυτό που «τρέχει την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με το μοντέλο που αυτό έχει επιλέξει». Ο υπουργός έδωσε την παραπάνω απάντηση στον βουλευτή Θεσσαλονίκης Δημήτρη Μάρδα, στην ερώτησή του για το αν θα υπάρξει αύξηση στη τιμή των διοδίων στους Ευζώνους, ουσιαστικά παραπέμποντάς τον στο ΤΑΙΠΕΔ. Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ υπολογίζουν τις τιμές των διοδίων, αυτές μετά εγκρίνονται από το ΥΜΕ και στη συνέχεια από την DG Move.
Αναλυτικά καταγράφουμε τα όσα είπε ο κος Σπίρτζης: «Θέλω να αναφέρω για την Εγνατία ΑΕ, ότι ενώ τυπικά ανήκει στους φορείς του υπουργείου Υποδομών, ουσιαστικά δεν ανήκει. Από την προηγούμενη κυβέρνηση οι μετοχές της έχουν μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ και θα ήθελα να πω ότι δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τον τρόπο λειτουργίας της, ελπίζω να απελευθερωθεί γρήγορα από το ΤΑΙΠΕΔ για να κάνει απερίσπαστα τη δουλειά της» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Σκεφτόμαστε και προγραμματίζουμε να μειώσουμε τα διόδια σε όλη τη χώρα με εξαίρεση αυτά που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ.
Το οποίο επέβαλε συγκεκριμένες δράσεις και συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων, με τον τρόπο που εκχωρήθηκε ο δρόμος της Εγνατίας, αλλά και με το μοντέλο που το ΤΑΙΠΕΔ έτρεξε την παραχώρηση της Εγνατίας και προφανώς έχει μείνει πίσω και το έργο των σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινήτων. Υπάρχουν πολλές ευθύνες και για τον τρόπο που λειτουργεί η Εγνατία και για το ότι δεν έχουν γίνει οι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων όλα αυτά τα χρόνια». Ο κ. Σπίρτζης δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει, σε σχέση με το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, ότι «το ΤΑΙΠΕΔ, λίγο πριν από την ολοκλήρωση του προγράμματος και την έξοδο από το μνημόνιο, προσπάθησε να εξαιρεθεί η Εγνατία, κάτι που δεν έγινε».
«Επομένως αυτός ο δυισμός καταλαβαίνετε τι συνέπειες έχει με την εκχώρηση των μετοχών στο ΤΑΙΠΕΔ και για την ίδια την Εγνατία και συνολικότερα για τα έργα στη Β. Ελλάδα» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, για να συμπληρώσει: «Το ύψος των διοδίων υπολογίζεται από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και στη συνέχεια αποστέλλεται στο υπουργείο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για έγκριση, επομένως δεν μπαίνει θέμα από εμάς τουλάχιστον για αύξηση των διοδίων. Αυτό που προγραμματίζουμε είναι να προχωρήσει και να εγκατασταθεί σε όλη τη χώρα το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, να έχουμε ένα πολύτιμο εργαλείο και για την κοινωνική πολιτική και για τη μείωση των διοδίων, και προφανώς να αναθεωρήσουμε τις συμβάσεις παραχώρησης που ολοκληρώθηκαν για να μπορέσουμε να μειώσουμε σε όλη τη χώρα τις τιμές των διοδίων και μάλιστα πολύ».
Πλημμελείς έλεγχοι της τροχαίας αναφορικά με την απαγόρευση διέλευσης βαρέων αυτοκινήτων
Στην ίδια επιτροπή ο υπουργό μίλησε για πλημμελείς ελέγχους της τροχαίας αναφορικά με την απαγόρευση διέλευσης βαρέων αυτοκινήτων σε παράδρομους των Εθνικών Οδών, θέμα που αφορά ευρύτερα τη Θράκη και το νομό Ροδόπης ειδικότερα. «Υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές οδεύσεις στις κύριες εθνικές οδούς. Αυτό δεν ισχύει όμως για τα βαριά οχήματα και γι΄αυτό έγινε πολύ προσεγμένη και λεπτομερής δουλειά και οδήγησε στην έκδοση των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων, σε ποια τμήματα του οδικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα πρέπει να απαγορευτεί η διέλευση των βαρέων οχημάτων», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης. Ο υπουργός εξέφρασε την εκτίμηση ότι «τα θέματα αυτά θα λυθούν με την ολοκλήρωση του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων, επειδή υποχρεωτικά τα φορτηγά θα φέρουν εξοπλισμό για να είναι δυνατό να παρακολουθούνται και να διαπιστώνεται ότι δεν διέρχονται από παράδρομους, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια.
{Πηγή δημοσίευσης: http://www.xronos.gr/, της Δήμητρας Συμεωνίδου, 21/9/2018}