Στην ανάδειξη του Γαλλικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αλεξανδρούπολης ως ιστορικός χώρος και γενέθλιο τοπόσημο της πόλης ευελπιστεί η διαδικτυακή ομάδα «Φίλοι του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης» που συστάθηκε τον Νοέμβριο του 2018 και αριθμεί ήδη 1674 μέλη.
Προς την κατεύθυνση αυτή μάλιστα τους τελευταίους μήνες του περασμένου έτους εντατικοποίησε τις δράσεις της, μεταξύ των οποίων (πέραν του ότι ως σελίδα έχει αναδειχθεί σε «κιβωτό» καταγραφής προσωπικών αρχείων και αναμνήσεων που έχουν να κάνει με την κατασκευή και τη διάρκειά του στον χρόνο), ένας ιστορικός περίπατος πραγματοποιήθηκε στις 28 του Δεκέμβρη, ξεκινώντας από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με κατάληξη το κτιριακό συγκρότημα του σταθμού.
Μνήμες και αφηγήσεις πολλές μιας και η σύγχρονη Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τους ιστορικούς, «χρωστά» την ύπαρξή της και τη διαμόρφωση της σε διαμετακομιστικό κέντρο στον σιδηρόδρομο αυτό που κατασκευάστηκε το 1872 και αποτέλεσε την απαρχή της ύπαρξης της πόλης στον χάρτη. Η κατασκευή τότε του Γαλλικού Σιδηροδρόμου, όπως καταθέτει σήμερα ο κοινωνικός ανθρωπολόγος, ιστορικός και εκ των ιδρυτικών μελών της ομάδας κ. Γιάννης Κουκμάς, αποτέλεσε το «προσκλητήριο» ανθρώπων διαφορετικών εθνικοτήτων και κοινωνικών τότε καταβολών, οι οποίοι συνέδραμαν στην κατασκευή του, αναζητώντας παράλληλα μία νέα ελπιδοφόρα ζωή.
Από το 2015 ωστόσο γνωρίζουμε τα σχέδια του Δήμου Αλεξανδρούπολης για την μεταφορά του ΚΤΕΛ Έβρου σε τμήμα του συγκροτήματος, γεγονός στο οποίο όπως εξήγησε ο κ. Κουκμάς δεν διαφωνούν, τονίζοντας όμως την ανάγκη προστασίας και ανάδειξης του ιστορικού αυτού κτιριακού συγκροτήματος που αποτέλεσε την αφετηρία της χωρικής οργάνωσης της πόλης, αλλά και την επανασύνδεση των Αλεξανδρουπολιτών με το παρελθόν τους, που για την πλειοψηφία αυτών, είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον Γαλλικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αλεξανδρούπολης.
Διαβάστε εδώ την ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Γιάννη Κουκμά:
{Πηγή δημοσίευσης: https://elthraki.gr/, της Νατάσσας Βαφειάδου, 16/1/2019}