Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤγια την υπογεννητικότητα στην Ελλάδα, καθώς όπως προκύπτει, μεγάλο ζήτημα αντιμετωπίζουν τα δημοτικά σχολεία στα οποία το μαθητικό δυναμικό συρρικνώνεται χρόνο με τον χρόνο.
Είναι ενδεικτικό πως σε διάστημα 11 ετών και συγκεκριμένα, από τον 2010 έως και το 2021, ο αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών στα δημοτικά σχολεία έχει μειωθεί δραματικά, παρά την αύξηση που εμφάνισε η τριετία 2015-17.
Συγκεκριμένα, το 2010 οι εγγεγραμμένοι μαθητές στα δημοτικά σχολεία της χώρας έφταναν τους 633.291, ενώ το 2021 ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 606.400. Κατά την τριετία 2015-2017 καταγράφηκε αύξηση σε σχέση με το 2010 (640.001 το 2015, 642.707 το 2016, 645.250 το 2017).
Διαφορετική εικόνα από τα δημοτικά, παρουσιάζουν τα νηπιαγωγεία της Ελλάδας καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει της ΕΛΣΤΑΤ, το σχολικό έτος 2020-2021 ο αριθμός των εγγεγραμμένων φοιτητών έφτασε τους 175.109 από 164.716 το αμέσως προηγούμενο διδακτικό έτος (2019-2020), μια αύξηση της τάξης του 6,3%.
Όπως σημειώνεται η άνοδος αυτή σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης καθώς μέχρι πριν από λίγα χρόνια τα νήπια έως 4 ετών «μοιράζονταν« σε παιδικούς σταθμούς και Νηπιαγωγεία χωρίς να υπάρχει καθολική πολιτική για την εκπαίδευση σε αυτή την ηλικία.
Σημειώνεται ότι χαμηλότερος αριθμός μαθητών στα νηπιαγωγεία ήταν το 2016-2017 με 151.804 μαθητές όταν, δηλαδή, δεν ίσχυε ακόμα η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση.
Σε επίπεδο περιφερειών αυτή στην οποία φοιτούν οι λιγότεροι μαθητές είναι αυτή του Βορείου Αιγαίου με μόλις 1,8% του συνολικού αριθμού μαθητών των Δημοτικών και 2% του συνολικού αριθμού των μαθητών στα Νηπιαγωγεία. Ακολουθεί η περιφέρεια Ιονίων Νήσων με 2,1% και 2,2% του συνολικού αριθμού των μαθητών σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία αντίστοιχα. και η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με 2,3% και 2,2%.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.thraki.com.gr/, 24/10/2022}