Τηλεφωνήματα παραπόνων ερασιτεχνών αλιέων των Αβδήρων, δέχθηκε η «Θ» σχετικά με την «γλύστρα» στο λιμάνι των Αβδήρων, όπου και διεξάγονται οι εργασίες αποκατάστασής της. Οι ερασιτέχνες αλιείς κάνουν λόγο για μεγάλη επικινδυνότητα, ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες, κατά την ανέλκυση – καθέλκυση των σκαφών. Επικινδυνότητα που αφορά όχι μόνον στην φθορά των αλιευτικών σκαφών αλλά και στην σωματική ακεραιότητα των αλιέων, σημειώνοντας ότι «τα έχουν παρατήσει όλα όπως είναι».
Η «Θ» απευθύνθηκε τόσο στον Λιμενάρχη Πόρτο – Λάγους κ. Απόστολο Κυλίτση (ο οποίος εξήγησε ότι οι εργασίες αποκατάστασης αφορούν στο Λιμενικό Ταμείο) όσο και στην πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αβδήρων κ. Κωνσταντινιά Ζουρνατζίδου. Αμφότεροι, μας ενημέρωσαν ότι το έργο βρίσκεται ακόμη σε φάση διεξαγωγής, εξηγώντας ότι μένει ένα μικρό κομμάτι που θα αποκατασταθεί όταν «τραβηχτεί» η θάλασσα προς τα μέσα.
«ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ, ΑΡΜΟΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ – ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ…ΤΡΑΒΗΧΤΟΥΝ ΛΙΓΟ ΤΑ ΝΕΡΑ»
Ειδικότερα ο κ. Κυλίτσης, εξήγησε ότι «αρμόδιο για το έργο αυτό είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αβδήρων. Εμάς μας έχει γνωστοποιηθεί η έναρξη του έργου, αλλά δεν μας έχει γνωστοποιηθεί ακόμη η λήξη του. Από όσο γνωρίζω και σε τηλεφωνικό επίπεδο, δεν έχει τελειώσει το έργο, καθώς για το τελικό στάδιο θα πρέπει να «τραβηχτούν» λίγο τα νερά, ώστε να μπορέσουν να ρίξουν μπετόν, ανάμεσα στις καινούριες και παλιές πλάκες. Δεν έχει γνωστοποιηθεί ακόμη λήξη του έργου. Αυτό γνωρίζουμε μέχρι τώρα σαν υπηρεσία. Είναι θέμα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου».
«ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΟΓΩ ΘΑΛΑΣΣΑΣ»
Από την πλευρά της η κ. Ζουρνατζίδου εξήγησε ότι «δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες, διότι έχει «θάλασσα». Είναι μέσα στο νερό και δεν μπορεί να πέσει τσιμέντο ακόμη σε ένα μικρό τμήμα. Αυτό έχει μείνει μόνον. Έχουν πέσει τα «μπλόκια» μέσα. Απλώς δεν μπορούσαμε να περιμένουμε να έρθει ο χειμώνας, που είναι σύνηθες το φαινόμενο να «τραβιέται» προς τα μέσα η θάλασσα, επειδή είχαμε σοβαρή βλάβη και θα είχαμε προβλήματα με την ανέλκυση και καθέλκυση των σκαφών. Συνεπώς κάναμε το έργο της αποκατάστασης και ευελπιστούμε να συμβεί σύντομα αυτό το φαινόμενο για να ρίξουμε το τσιμέντο στο μικρό κομμάτι που έχει μείνει. Πάντως δεν έχει πολύ καιρό που πέσανε τα «μπλόκια». Ας κάνουν λίγη υπομονή οι αλιείς. Μέχρι τώρα δεν μπορούσαν καν να βάλουν μέσα τα σκάφη γιατί είχαν πρόβλημα».
«ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΘΑ ΕΝΩΣΕΙ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ – ΗΤΑΝ ΕΠΙ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΗ Η ΡΑΜΠΑ»
«Σύντομα θα ολοκληρωθούν οι εργασίες και πραγματικά δεν έχει παρατηθεί το έργο. Έχει μείνει ένα πάρα πολύ μικρό κομμάτι για να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση και δεν είναι «κενό». Έχει μπαζωθεί, συνεπώς μπορούν οι αλιείς να χρησιμοποιούν την γλύστρα. Απλά δεν έχει πέσει το τσιμέντο» συνέχισε η ίδια, σημειώνοντας ότι «έχουν πέσει έτοιμα «μπλόκια» (δηλαδή έτοιμο σκυρόδεμα). Το έργο θα αποκατασταθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και θα ενώσει το παλιό τμήμα με το καινούριο. Η ράμπα ήταν για χρόνια κατεστραμμένη και δεν είχε ασχοληθεί κανείς με αυτήν και αυτό πρέπει να σημειωθεί».
ΚΑΙ ΑΛΛΑ…ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΕΝΤΟΠΙΣΑΝ ΟΙ ΑΛΙΕΙΣ
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τις συνομιλίες μας με ερασιτέχνες αλιείς, δεν έλειψαν και άλλες παρατηρήσεις για επικίνδυνα σημεία, όπως αυτό που απεικονίζει η φωτογραφία με την στήλη φωτισμού η οποία κυριολεκτικά βρίσκεται στον «αέρα». Ένα πρόβλημα, που θα πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα, καθώς υπάρχει κίνδυνος για υλικές ζημιές (και όχι μόνον) σε περίπτωση που «ξηλωθεί» και λόγω των κακών καιρικών συνθηκών.
Και το ερώτημα: Ποιος τοποθετεί κατ΄ αυτόν τον τρόπο τις κολώνες φωτιστικών (;)
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.thraki.com.gr/, 16/7/2019}