Στην απόφαση να μην στέλνουν υποψήφιους οδηγούς για εξετάσεις έχουν οδηγηθεί πολλές Σχολές Οδηγών στην Αλεξανδρούπολη, δεδομένου του γεγονότος ότι οι εξεταστές απέχουν από τα καθήκοντα τους και δεν διεξάγονται εξετάσεις.
«Η κατάσταση αυτή έχει οικονομικό κόστος στις Σχολές Οδηγών, αλλά δημιουργεί και κοινωνικά προβλήματα» λέει στο «R» ο δάσκαλος οδήγησης Πέτρος Τσομπανάκης, σχολιάζοντας την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εδώ και έξι εβδομάδες. «Έχω μαθήτριες που είναι αγροτικοί γιατροί και δεν μπορούν να μεταβούν στα σημεία όπου καλούνται να υπηρετήσουν επειδή δεν έχουν δίπλωμα οδήγησης και δεν μπορούν να φτάσουν ως εκεί», συμπληρώνει, ενώ εκφράζει και φόβους ότι μπορεί η κατάσταση αυτή να αυξάνει τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Γιατί απέχουν οι εξεταστές
Η αποχή των εξεταστών από τις εξετάσεις οφείλεται σε μια σειρά διεκδικήσεων τους που προκύπτουν από τον νέο νόμο που προωθεί η κυβέρνηση και περιλαμβάνει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι εξετάσεις αφενός και αφετέρου από το γεγονός ότι έχουν λαμβάνειν χρήματα για εργασία εκτός ωραρίου εδώ και πολλούς μήνες.
Από την άλλη πλευρά όμως, ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open Tv τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υπαναχωρήσει και ότι το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί κανονικά επειδή «πολλά εκατομμύρια οδηγοί έχουν πάρει δίπλωμα με γκρίζες διαδικασίες, όπως ξέρετε πολύ καλύτερα από μένα, με τρακοσάευρα και πεντακοσάευρα, με κυκλώματα που έχουν συλληφθεί να κάνουν αυτή τη δουλειά και με ένα χώρο, που χρήζει να βγει από τη μαυρίλα που έχει όλα αυτά τα χρόνια».
Ο κος Σπίρτζης και κατ’ επέκταση η κυβέρνηση προωθούν το σύστημα εξέτασης χωρίς την παρουσία του δασκάλου μέσα στο αυτοκίνητο και με εξεταστή ο οποίος θα προκύπτει «την τελευταία στιγμή» μετά από κλήρωση, ώστε να είναι άγνωστος. Ο εξεταζόμενος θα παρακολουθείται και από κλειστό κύκλωμα μέσα στο αυτοκίνητο και έτσι -κατά την κυβέρνηση πάντα- θα διασφαλίζεται η διαφάνεια της διαδικασίας.
Όσο για τα χρήματα που οφείλονται στους εξεταστές, ο υπουργός είπε ότι «θα τακτοποιηθούν οι υπερωρίες τους και οι αμοιβές που οφείλει το ελληνικό Δημόσιο να δώσει και έχουν ένα δίκιο, με την ψήφιση του σχεδίου Νόμου και τέσσερις μήνες μέχρι να μπορέσουν οι Περιφέρειες να φτιάξουν αυτά που ορίζει ο νόμος».
Το νέο σύστημα που προωθεί η κυβέρνηση αφορά και τις ανανεώσεις των διπλωμάτων οδήγησης σε άτομα που έχουν συμπληρώσει το 74ο έτος της ηλικίας τους. Κι αυτό διότι κατά τον κο Σπίρτζη, οι ηλικιωμένοι θα πρέπει να περνούν από μία εν τοις πράγμασι εξέταση και όχι να συνεχίζουν να διατηρούν το δίπλωμα οδήγησης με μία απλή βεβαίωση γιατρού, η οποία είναι δυνάμει «εξαγοράσιμη».
Πάντως, η αποχή των εξεταστών από τη διαδικασία έχει «μπλοκάρει» 40.000 αιτήσεις υποψηφίων οδηγών σε όλη την Ελλάδα.
{Πηγή δημοσίευσης: https://reportal.gr/, 6/11/2018}