Το σχέδιο νόμου για τον τρόπο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας ολοκληρώθηκε και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την κατάθεσή του προς ψήφιση στη Βουλή.
Το νέο θεσμικό πλαίσιο που θα αφορά τον τρόπο αξιοποίησης των λιμανιών Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Βόλου, Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας, που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ, δεν προσανατολίζεται στη μέθοδο των πωλήσεων των μετοχών τους, όπως συνέβη με τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, αλλά στη μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων.
Αυτά έκανε γνωστά ο γενικός γραμματέας Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης μιλώντας στο 4ο Διεθνές Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας που πραγματοποιήθηκε στην Κατερίνη και το οποίο διοργάνωσε το Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και το Εργαστήριο Logistics του Τμήματος Μηχανολόγων του ΑΠΘ.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο Χρ. Λαμπρίδης ανέφερε ότι σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο οι συζητήσεις για την αξιοποίηση κατ’ αρχάς των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, αξιοποίηση που θα περιλαμβάνει ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, το οποίο θα οδηγήσει στην αναβάθμιση των δυο λιμανιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», έπειτα από συσκέψεις ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ, στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και στις διοικήσεις των δυο Οργανισμών, έχει καταρχήν συμφωνηθεί το πλαίσιο των υπο-παραχωρήσεων για τα δύο λιμάνια και οι διαδικασίες προχωρούν παράλληλα με το νομοσχέδιο.
Για το λιμάνι της Καβάλας, για το οποίο πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ) το 2017 παρουσίασε την καλύτερη επίδοση κερδοφορίας από την ημέρα της ίδρυσής του, με κέρδη 792.987 ευρώ, έχει αποφασιστεί οι υπο-παραχωρήσεις να γίνουν στο εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β΄» και για την Αλεξανδρούπολη επίσης στο εμπορικό λιμάνι.
Σημειώνεται ότι στο σχέδιο νόμου αναφέρθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης, μιλώντας την Τετάρτη στην ΕΡΤ1, ο οποίος, εξηγώντας τη μέθοδο των υπο-παραχωρήσεων, είπε ότι τα λιμάνια που έχουν Οργανισμούς θα έχουν ταυτόχρονα και τη δυνατότητα να διαμορφώνουν επιμέρους συμβάσεις, όπου εκεί η παρουσία του ελληνικού Δημοσίου θα είναι και ρυθμιστική και προστατευτική του παραχωρηθέντος στοιχείου.
«Το μεγάλο στοίχημα για τη λιμενική βιομηχανία είναι η δημιουργία προστιθέμενης αξίας στην οικονομία» επισήμανε ο Χρ. Λαμπρίδης, μιλώντας στο συνέδριο, λέγοντας ότι η ανάπτυξη των λιμανιών δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ευνοϊκό πεδίο για τη δημιουργία νέων δραστηριοτήτων και ειδικά αυτών που σχετίζονται με τον κλάδο των logistics, που θα προσθέσουν νέες θέσεις εργασίας και θα ενισχύσουν σημαντικά τον εξαγωγικό προσανατολισμό της ελληνικής οικονομίας.
{Πηγή δημοσίευσης: https://xanthi2.gr, από την Εφημερίδα των Συντακτών, της Χριστίνας Παπασταθοπούλου, 25/9/2018}