Τη συμμετοχή της στον τελικό του First LEGO League (FLL) στις 2 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη, εξασφάλισε η ομάδα του 1ου Γυμνασίου Ορεστιάδας, αποτελούμενη από 27 μαθητές και μαθήτριες, κατακτώντας το πρώτο βραβείο για το σύνολο των εργασιών της, που παρουσίασε με θέμα την υδροδυναμική, στους προκριματικούς αγώνες που διεξήχθησαν την περασμένη Κυριακή στην Ξάνθη, με τη συμμετοχή πολλών ομάδων σχολικών μονάδων.
Το First LEGO League, είναι μία παγκόσμια διοργάνωση ρομποτικής με τη μορφή διαγωνισμού, απευθύνεται σε άτομα ηλικίας 9 έως 16 ετών και στόχος είναι τα παιδιά να ανακαλύψουν και να αγαπήσουν την επιστήμη, αναπτύσσοντας παράλληλα τις δεξιότητές τους, μέσα από τη μεταξύ τους συνεργασία, χρησιμοποιώντας ως βασικό υλικό τα LEGO.
Η ομάδα του 1ου Γυμνασίου, κατασκεύασε μία πίστα που περιελάμβανε μία πόλη, στην οποία καλούνταν να διαγράψει συγκεκριμένες διαδρομές ένα ρομπότ-LEGO, το οποίο έπαιρνε ανάλογες εντολές από την ομάδα των παιδιών, μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Μία από τις εργασίες που παρουσίασε επίσης, ήταν η κατασκευή ενός συστήματος, το οποίο φιλτράριζε με ζεόλιθο, το ακάθαρτο νερό, μετά από οικιακή χρήση, με στόχο την επαναχρησιμοποίηση του σε καζανάκια τουαλέτας, ώστε να μειώνεται η σπατάλη πόσιμου νερού , αφού προηγήθηκε έρευνα που αφορούσε στην επάρκεια και τη χρήση του νερού, σε ανεπτυγμένες και μη χώρες.
Επιπλέον, έγραψαν ένα μίνι θεατρικό έργο για να παρουσιάζουν το πρότζεκτ για την ανακύκλωση των «γκρίζων νερών» , στίχους για δύο τραγούδια, που τα απέδωσαν παίζοντας μουσικά όργανα, τα ίδια.
Οι μαθητές, Άγγελος Δελήμπεης, Ευδοξία Δογιαμάζη, Κωνσταντίνα Βλασακίδου, Αφροδίτη Ιωακειμίδη , Άντα Μπαχαρίδου και Βασίλης Σπανδονίδης, , μιλώντας στην ΕΡΤ Ν. Ορεστιάδας, δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι για την εμπειρία από τη συμμετοχή τους , τονίζοντας ότι η ομαδική δουλειά, τους δίδαξε το σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις και τη δημιουργία πετυχημένων συνεργασιών, ενώ προέτρεψαν τους συμμαθητές τους να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα.
Από την πλευρά της , η υπεύθυνη του προγράμματος, καθηγήτρια πληροφορικής του σχολείου, Στέλλα Κεραμιτσή , τόνισε ότι οι μαθητές κλήθηκαν να εργαστούν εκτός σχολικού ωραρίου επί δύο περίπου μήνες, επισκέφθηκαν τον Σταθμό Βιολογικού Καθαρισμού και την εταιρεία που δραστηριοποιείται στον ζεόλιθο, δουλεύοντας με βάση την ομαδικότητα. Σημειώνεται ότι , επίσης υπεύθυνος του προγράμματος ήταν και ο καθηγητής πληροφορικής, Δημήτρης Κεφάλας.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.evros24.gr, της Δήμητρας Παρασκευοπούλου, 23/1/2018}