Στην Ξάνθη σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών– «Περαστικός» και ο υποψ. Ευρωβουλευτής Γ. Αυτιάς
Διαδοχικές συναντήσεις με αιρετούς και εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων του Ν. Ξάνθης, είχε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος το μεσημέρι παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. Τον υπουργό, πλαισίωσαν στο «πάνελ» η υποψήφια Ευρωβουλευτής της ΝΔ από την Ξάνθη κ. Νουρτζάν Σούλογλου και ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ ΝΔ Ξάνθης κ. Αλέξανδρος Νταμπουρατζής. Εν τω μεταξύ, στον χώρο του «Χατζιδάκειο», βρέθηκε σήμερα– στο πλαίσιο της περιοδείας του – και ο υποψήφιος Ευρωβουλευτής της ΝΔ και γνωστός Δημοσιογράφος κ. Γιώργος Αυτιάς, ο οποίος μίλησε στη «Θ»
«15.5 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΕΡΓΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΞΑΝΘΗΣ, ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2025 – ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗ ΨΗΦΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ ΝΔ»
Πιο αναλυτικά ο κ. Σταικούρας, επισήμανε οτι η χθεσινή του παρουσία στην πόλη είχε διττό σκοπό και αφορά τόσο στις Ευρωεκλογές όσο και στο σημαντικό έργο – όπως ανέφερε χαρακτηριστικά – που εκτελεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή. Επεσήμανε πως ήρθε να ακούσει προβλήματα αλλά και να «λογοδοτήσει» στην κοινωνία για συγκεκριμένα έργα και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι αναμένεται και άλλη επίσκεψη στην Ξάνθη, έως τα τέλη του μήνα.
Αναφορικά με το σκέλος των Ευρωεκλογών, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «ένα σημαντικό κομμάτι των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αποτυπώνονται σε νόμους του ελληνικού κοινοβουλίου. Το 75% των νόμων του ελληνικού κοινοβουλίου, έχει άμεση ή έμμεση συσχέτιση με δράσεις και πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Άρα είναι εξαιρετικά σημαντικό να αντιληφθούν οι πολίτες την σημασία που έχει η ψήφος στις Ευρωεκλογές. Ενδεικτικά θα σας πω ότι μέσω του Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας στην ΠΕ Ξάνθης, μέσω της Περιφέρειας, πρέπει να υλοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2025 15,5εκ. ευρώ έργα…» ενώ τόνισε ότι «αυτοί οι πόροι δεν υπήρχαν στην Ελλάδα. Τους επεδίωξε και τους πέτυχε η Ελληνική Κυβέρνηση και Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Άρα είναι πρόσθετοι πόροι 15,5 εκ. ευρώ μόνον για την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης…»
Επιπλέον ο ίδιος αναφέρθηκε σε «διακυβεύματα της επόμενης προγραμματικής περιόδου» σημειώνοντας ότι «αυτά μπορεί τα να πετύχει μια κυβέρνηση της ΝΔ, όπως έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα και μια ισχυρή εκπροσώπηση της ΝΔ στο Ευρωκοινοβούλιο. Άλλωστε μιλάμε για την συμμετοχή της ΝΔ στην μεγαλύτερη «πολιτική οικογένεια» της Ευρώπης, που είναι το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και κατά πάσα πιθανόττηα – με τα σημερινά δεδομένα – μιλάμε για το κόμμα που μέσα σε αυτό το κόμμα θα έχει το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι αυτομάτως ο βαθμός στον οποίο μπορούμε να πιέσουμε για να πετύχουμε πράγματα επ ωφελεία της χώρας, της κοινωνίας και της οικονομίας θα είναι πολύ πιο ισχυρός. Για αυτό και ζητάμε την θετική ψήφο των πολιτών στις Ευρωεκλογές»
Σε ερώτηση της «Θ» αναφορικά με το αν υπάρχει ανησυχία για τα μεγάλα ποσοστά αποχής, ο κ. Σταϊκούρας, απάντησε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Οι ευρωεκλογές πάντα έχουν ιδιαιτερότητες, σε ο,τι αφορά στην αντίληψη που έχει ο πολίτης για την ψήφο του. Είναι πιο «χαλαρή» συνήθως η ψήφος. Δεν διακυβεύεται η διακυβέρνηση της χώρας, όμως είναι εξαιρετικές σημαντικές…»
«ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2024, ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΑΡΙΟ – ΣΥΝΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΤΟΥ ΑΞΟΝΑ – ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕΛΙΒΟΙΑ – ΔΗΜΑΡΙΟ»
Αναφορικά με τα έργα που υλοποιούνται, προγραμματίζονται ή και δρομολογούνται για την Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ανέφερε ότι «το πιο σημαντικό έργο που υλοποιεί το Υπουργείο, είναι το Τμήμα Διασυνοριακού Άξονα Ελλάδας – Βουλγαρίας επί ελληνικού εδάφους από την Ξάνθη μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, συνολικού μήκους 50 χλμ που συνδέει την Εγνατία Οδό με ατ σύνορα. Όπως γνωρίζετε, η αρμοδιότητα για την μελέτη και την κατασκευή του άξονα έχει ανατεθεί στην Εγνατία Οδό Α.Ε. Η κατασκευή του άξονα γίνεται τμηματικά στην τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο με συγχρηματοδότηση της Ελλάδος και της ΕΕ, ανάλογα με την διαθεσιμότητα των πόρων. Σήμερα, υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για δύο τμήματα του έργου. Το τμήμα Δημάριο – Σύνορα, μήκους 8 χλμ, θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024. Στην επόμενη επίσκεψη μέχρι τέλος του μήνα, πρόθεσή μας είναι να επισκεφθούμε το συγκεκριμένο τμήμα. Επίσης, βρίσκεται σε διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης, το τμήμα Μελίβοια – Δημάριο, μήκους 10,5 χλμ. Η αναβάθμιση των άλλων τμημάτων προγραμματίζεται να γίνει εντός της τρέχουσας χρηματοδοτικής περιόδου και αναζητούνται τα συγκεκριμένα κονδύλια».
«ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΟ ΙΕΡΟΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΟ ΞΑΝΘΗΣ»
Επιπλέον, ο ίδιος επισήμανε ότι «το δεύτερο έργο που υλοποιεί φορέας του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι Κτιριακές Υποδομές, είναι το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο της Ξάνθης. Είναι ένα έργο για τις αναγκαίες εργασίες που πρέπει να γίνουν προκειμένου να λειτουργήσει, προϋπολογισμού 500.000 ευρώ. Η χρηματοδότηση γίνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Η συμβατική ημερομηνία περαίωσης είναι η 3η Ιουλίου 2024. Άρα είμαστε κοντά στην ολοκλήρωση υλοποίησης του έργου, απλώς θέλω να το δω από κοντά με την ανάδοχο εταιρεία για να είμαστε σίγουροι ότι ισχύουν τα χρονοδιαγράμματα. Το εκπαιδευτήριο μετά την αλλαγή χρήσης των χώρων και τις εργασίες αναδιαμόρφωσής τους, θα διαθέτει 6 αίθουσες διδασκαλίας, 1 εργαστήριο πληροφορικής, γραφείο διευθυντή και γραφείο καθηγητών».
«ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2024 ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΕΕΕΕΚ ΓΕΝΙΣΕΑΣ – ΕΚΚΡΕΜΕΙ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 12 ΕΚ ΚΑΙ 6 ΕΚ, ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΜΘ»
Ακολούθως ο .κ. Σταϊκούρας, υπογράμμισε ότι «το τρίτο έργο που υλοποιούμε ως προς τις μελέτες επί του παρόντος είναι η ανέγερση κτιρίου Μουσικού Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις στον Δήμο Αβδήρων και κτίριο ΕΕΕΕΚ Γενισέας. Έχουν εγκριθεί τα τοπικά ρυμοτομικά σχέδια για τον καθορισμό χρήσης γης και οι μελέτες και για τα δύο έργα, ολοκληρώνονται με χρηματοδότηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς τις Κτιριακές Υποδομές μέχρι το τέλος του 2024. Μετά εκκρεμεί η εύρεση χρηματοδότησης από την Περιφέρεια. Οι σημερινές εκτιμήσεις είναι 12 εκ. ευρώ για το Μουσικό Σχολείο και 6 εκ. ευρώ για το ΕΕΕΕΚ».
«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΔΡΑΜΑ – ΞΑΝΘΗ – ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΣΟΠΕΔΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ»
Λίγο αργότερα ο Υπουργός, αναφέρθηκε και στα σιδηροδρομικά έργα, τονίζοντας ότι «το τέταρτο θέμα που μας απασχόλησε σήμερα είναι ευρύτερα σιδηροδρομικά έργα. Συνδέσεις για εμπορεύματα, για πολίτες αλλά και για την ανάδειξη των τουριστικών πλεονεκτημάτων της περιοχής. Δεν είναι εύκολη η κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και πρέπει να γίνουν πολλές και σημαντικές επενδύσεις. Συζητήσαμε συνεπώς και με την περιφέρεια και με την επιχειρηματικότητα και θα επιδιώξω η διοίκηση του ΟΣΕ να έρθει μαζί μας στην επόμενη επίσκεψη, ώστε να συζητήσουμε και να προτεραιοποιήσουμε μαζί με την Τ.Α τις δυνατότητες που υπάρχουν για την βελτίωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης. Έχουμε το Θεσσαλονίκη – Δράμα – Ξάνθη. Το τμήμα Δράμα – Ξάνθη δεν είναι τόσο εύκολο στην υλοποίησή του. Θέλει αρκετή δουλειά. Αλλά ταυτόχρονα έχουμε και την δυνατότητα – πιο εύκολα – να ενισχύσουμε και να βοηθήσουμε την επιχειρηματικότητα στην σύνδεση Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη. Επιπλέον όμως, μου τέθηκε από την Τ.Α και η αξιοποίηση του σιδηροδρόμου για τουριστικούς λόγους. Άρα το επόμενο χρονικό διάστημα, θα δούμε τι είναι εφικτό να υλοποιήσουμε, για να βοηθήσουμε την ανάπτυξη της περιοχής». Επίσης, ο ίδιος αναφέρθηκε και στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, τονίζοντας ότι «για τις ισόπεδες διαβάσεις εξασφαλίσαμε πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους 25 εκ. ευρώ (7 εκ. φέτος και 18 εκ. του χρόνου) ώστε όταν βγουν τα τεύχη δημοπράτησης και προκύψεις ο ανάδοχος, 18 μήνες μετά να έχουμε ασφαλείς ισόπεδες διαβάσεις στην χώρα και πρωτίστως στην Β. Ελλαδα που υπάρχει το μεγαλύτερο πρόβλημα».
Κλείνοντας ο ίδιος σημείωσε ότι τέθηκαν επιπλέον και θέματα που αφορούν στην ενίσχυση του αστικού ΚΤΕΛ (με πρόσθετες γραμμές) αλλά και υπεραστικό ΚΤΕΛ (με την ενίσχυση της σύνδεσης πόλης – αεροδρομίου).
Γ. ΑΥΤΙΑΣ: «ΥΠΟΣΧΟΜΑΙ ΜΟΝΟ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΑΝ ΦΟΡΕΣΩ ΤΗΝ ‘’ΦΑΝΕΛΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ’’»
Από την πλευρά του, ο κ. Αυτιάς, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «ταξιδεύω σε όλη την Ελλάδα και είχα την ευκαιρία εδώ – σε αυτό το διήμερο στον Έβρο και στην Ξάνθη – να καταγράψω όλα αυτά τα θέματα που ενδιαφέρουν την ελληνική κοινωνία από τον φοιτητή στον πατέρα, στην μητέρα, στον παππού, στην γιαγιά, στον επαγγελματία. Από όλο τον κόσμο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο να ζει καλύτερα. Το να ζούμε καλύτερα σημαίνει σταθερότητα στην οικονομία και αυτή η σταθερότητα η οποία επετεύχθη από το 2019 και μετά (γιατί αντιλαμβάνεστε ότι από τότε άρχισε η ανάκαμψη της οικονομίας) πρέπει να διατηρηθεί στις επόμενες εκλογές. Είμαι εδώ για να ακούσω. Άκουσα πολύ κόσμο με τα θεμάτά του, τα πολλά και σημαντικά. Τα οικονομικά προβλήματα βρίσκουν την λύση τους αν βρουν ανθρώπους που τα ακούν, να τα καταλαβαίνουν και να τα λύνουν. Από εκεί και πέρα, αυτές οι εκλογές είναι ιδιαίτερα σημαντικές γιατί το μεγάλο λαικό κόμμα της Ευρώπης, που είναι η Νέα Δημοκρατία, με τον αρχηγό της εγγυάται μια σταθερότητα στην οικονομία που επιφέρει αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, μείωση φόρων και το πιο σημαντικό είναι ότι διασφαλίζει την σταθερότητα σε ο,τι αφορά στα μεγάλα εθνικά θέματα. Είναι το κόμμα που αγόρασε Belharra και τα Rafale με τα χρήματα του ελληνικού λαού. Είναι το κόμμα που έφερε στο Κονγκρέσο, με τον Έλληνα Πρωθυπουργό τα μεγάλα μας εθνικά θέματα. Και μπροστά μας, έχουμε μια κοινή αγροτική πολιτική για την οποία εμείς λέμε να γίνουν αργά αλλά σταθερά στον αγροτικό τομέα ώστε να διατηρηθεί το εισόδημα των αγροτών. Οι «πράσινοι» μαζί με την αριστερά, λένε «αμέσως οι αλλαγές» και αυτό σημαίνει μείωση εισοδήματος. Δεν το δεχόμαστε αυτό. Το δεύτερο στοιχείο είναι ο ευρωπαϊκός στρατός. Εδώ δεν αρκεί μόνο η δυνατότητα μείωσης από το χρέος. Πρέπει να βρούμε και πρόσθετους πόρους, που έχουν την αξία τους γιατί η Ελλάδα δεν είναι σαν το Βέλγιο, την Γερμανία, την Ολλανδία. Έχει απέναντί της τον Ερντογάν, ο οποίος λέει «θα έρθω νύχτα, θα πάρω τα νησιά και έχω και την μεγάλη πατρίδα». Το τρίτο είναι οι υποδομές. Υποδομές σημαίνει σχολεία, νοσοκομεία, δρόμους. Και βέβαια η σταθερότητα στους μισθούς, στις συντάξεις και στην συνεχή μείωση των φόρων. Για όλα αυτά θα δώσουμε «μάχη». Εκεί λοιπόν, στο κέντρο των Βρυξελλών, η γνώση έχει δύναμη. Έμαθα να διεκδικώ 34 χρόνια και αν ο ελληνικός λαός μου δώσει την δυνατότητα να φορέσω την φανέλα της εθνικής, αυτό θα κάνω. Υπόσχομαι δουλειά και μόνο δουλειά».
Πηγή https://www.thraki.com.gr/ 15/5/2024