Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο μέρη: περιήγηση σε σημεία και χώρους της Ξάνθης, τα οποία συνδέονται με τα γεγονότα του πολέμου και της Κατοχής (1940-1944), καθώς και παρουσίαση του τρόπου και των προκλήσεων της μνημόνευσης των θυμάτων του πολέμου μέσα από σχετικό φωτογραφικό υλικό και διαλογική συζήτηση με τους μαθητές.
Στόχος του εργαστηρίου είναι τα παιδιά να προσεγγίσουν γεγονότα και φαινόμενα αυτής της ιστορικής περιόδου, καθώς και το ζήτημα της μνήμης μέσα από τον διάλογό τους με τον χώρο.
Το εργαστήρι είναι διάρκειας 2 ωρών και περιλαμβάνει τόσο περιπατητικό μέρος, όσο και συζήτηση στην Αίθουσα «Βιργινία Τσουδερού» της Καπναποθήκης «Π». Απευθύνεται σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (10-18 ετών) και το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στα 3 € ανά συμμετέχοντα/ουσα μαθητή/τρια. Η δράση θα τρέξει καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα εφαρμόζονται τα ισχύοντα μέτρα του ΕΟΔΥ για τη συμμετοχή μαθητών σε σχετικές δράσεις.
Υπεύθυνοι εργαστηρίου:
– Δημήτρης Καλογιαννίδης, ιστορικός – Υπ. Διδ. του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας (ΔΠΘ)
– Νίκος Κοσμίδης, Υπ. Διδ. του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (ΔΠΘ)
Πληροφορίες / δηλώσεις συμμετοχής: 6996559216
Ο Δημήτρης Καλογιαννίδης, είναι ιστορικός με ειδίκευση στη Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (Μ.Α. Παντείου Πανεπιστημίου). Αυτή την περίοδο ολοκληρώνει τη διδακτορική του διατριβή, την οποία εκπονεί στο τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του ΔΠΘ με θέμα την εμπειρία του πολέμου και της κατοχής στην πόλη της Ξάνθης (1940–1944). Κατά τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά, υλοποιεί εργαστήρι τοπικής ιστορίας στο ΙΘΤΠ, με θέμα «Νεότερη & Σύγχρονη Ιστορία της Ξάνθης (19ος-20ος αιώνας)».
Ο Νίκος Κοσμίδης πραγματοποίησε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και στην Ορθόδοξη Θεολογία αντίστοιχα. Η έρευνά του επικεντρώνεται στη μελέτη της στάσης των Χριστιανών κατά τη διάρκεια των δύο Παγκοσμίων Πολέμων και του Ολοκαυτώματος, καθώς και στην αισθητική, θεολογική και πολιτική σημειολογία του τρόπου μνημόνευσης των θυμάτων τους σε μνημειακούς χώρους.
{Πηγή δημοσίευσης: https://xanthi2.gr/, 12/10/2021}