Τα παραπάνω δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών Χρήστος Τριαντόπουλου και σημείωσε:
Έτσι, και στην περίπτωση του μέτρου της αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού για τις επιχειρήσεις, που παρουσιάζεται σήμερα, θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία.
Φυσικά, όπως και για κάθε μέτρο, έτσι και στην «αυξημένη αποζημίωση» έχει ήδη πραγματοποιηθεί η σχετική προεργασία.
Το συγκεκριμένο μέτρο διαφοροποιείται σε σχέση με την προηγούμενη αποζημίωση, καθώς λαμβάνει υπόψη τόσο τη συσσωρευμένη πίεση στο εισόδημα των επιχειρηματιών, όσο και την κλιμάκωση αυτή της πίεσης, ανάλογα και με το μέγεθος της κάθε επιχείρησης.
Ειδικότερα, η περίμετρος της αποζημίωσης διευρύνεται, καθώς αφορά επιχειρήσεις μεγαλύτερου μεγέθους και άλλων νομικών μορφών σε σχέση με την αρχική εκδοχή του μέτρου, ενώ αυξάνεται σημαντικά και στοχευμένα η αποζημίωση.
Παράλληλα, μιας και το μέτρο αφορά μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, το μέτρο της «αυξημένης αποζημίωσης» δεν επηρεάζεται από τον γενικό περιορισμό της εξαίρεσης των προβληματικών – σύμφωνα με τον ορισμό της Ευρωπαϊκή Επιτροπής – επιχειρήσεων, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάγονται σε συλλογική διαδικασία αφερεγγυότητας και δεν έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης ή ενίσχυση αναδιάρθρωσης.
Με βάση, συνεπώς, τα νέα δεδομένα σε σχέση με την αρχική εκδοχή της «αποζημίωσης», το Υπουργείο Οικονομικών θα αξιοποιήσει τα εργαλεία και τις σχετικές προβλέψεις που του παρέχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εντάσσοντας την «αυξημένη αποζημίωση» στο Προσωρινό Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις.
Τις επόμενες ημέρες, μέσω της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων, θα γίνει η σχετική προκοινοποίηση, σε συνέχεια της προεργασίας που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.
Τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών κ. Αθανάσιου Πετραλιά για το πρόσθετο μέτρο στήριξης επιχειρήσεων που παραμένουν κλειστές με κρατική εντολή τον Απρίλιο
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού δίδεται ανεξαρτήτως μείωσης τζίρου. Έτσι, εντάσσονται όλες οι επιχειρήσεις που έχουν κύριο ΚΑΔ, ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα ή κύριο ΚΑΔ υποκαταστήματος στους κλάδους και τις περιοχές που επιβάλλονται περιοριστικά μέτρα.
Ενδεικτικά, κλάδοι που εντάσσονται στην ενίσχυση είναι: Τουρισμός, Ξενοδοχεία, Καταλύματα, Ταξιδιωτικά γραφεία, Μεταφορές, ΚΤΕΛ, Τουριστικά λεωφορεία, Πλωτές μεταφορές, Ενοικιάσεις σκαφών, Πολιτισμός, Θέατρα, Κινηματογράφοι, Συναυλιακοί χώροι, Πολιτιστική εκπαίδευση, Σχολές χορού, Τέχνες του θεάματος, Βιβλιοθήκες, Μουσεία, Ζωολογικοί κήποι, Αθλητισμός, Αθλητικές εγκαταστάσεις, Γυμναστήρια, Αθλητική εκπαίδευση, Καταστήματα ΟΠΑΠ, Παιδότοποι, Πάρκα αναψυχής, Φυσική ευεξία, Οργάνωση συνεδρίων και εμπορικών εκθέσεων και άλλοι κλάδοι στους οποίους εφαρμόζονται περιοριστικά μέτρα, βάσει των σχετικών Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων για τα έκτακτα μέτρα προστασίας.
Το μέτρο υπόκειται σε έγκριση της Επιτροπής για κρατικές ενισχύσεις και το πλαίσιο είναι αυστηρά καθορισμένο στους κλάδους στους οποίους επιβάλλονται περιοριστικά μέτρα.
Η Κυβέρνηση προχωρά σε ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων, μέσω απευθείας επιχορήγησης, κατανέμοντας τους πεπερασμένους δημοσιονομικούς πόρους με τρόπο, πρωτίστως, κοινωνικά δίκαιο.
{Πηγή δημοσίευσης: https://www.thraki.com.gr/, 5/4/2021}