Τη δημιουργία του σιδηροδρομικού διαδρόμου Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο – Svilengrad – Μπουργκάς προωθούν Ελλάδα και Βουλγαρία. Η εν λόγω συμφωνία αναμένεται να επικυρωθεί στην επικείμενη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Βουλγαρία.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.
Επίσης, δεδομένου του φόρτου διελεύσεων στα στενά του Βοσπόρου, που σημαίνουν πολύωρες, ακόμη και ολιγοήμερες καθυστερήσεις στη διέλευση πλοίων, η λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς εκτιμάται ότι θα αποτελέσει συμφέρουσα εναλλακτική.
Εφόσον κατασκευαστεί ο διάδρομος αυτός, επιτυγχάνεται πλήρης αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της χώρας και ενισχύεται η μετατροπή της σε διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Πάντως, μόνο η αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, μήκους 175 χλμ, έχει προϋπολογισμό 171 εκατ.
Γι΄ αυτό το λόγο, προωθείται η ένταξη της συνολικής επένδυσης (σιδηροδρομικός διάδρομος και αναβάθμιση των λιμένων Αλεξανδρούπολη και Μπουργκάς) στο «πακέτο Γιούνκερ», με στόχο την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων.
Υπενθυμίζεται ότι, οσονούπω, το ΤΑΙΠΕΔ θα προκηρύξει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Η συμφωνία σιδηροδρομικής διασύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Βάρνας, που πρόκειται να υπογραφεί κατά τη σχεδιαζόμενη επίσκεψη του κ. Αλέξη Τσίπρα στη Βουλγαρία, αποτελεί, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ένα σημαντικό βήμα περιφερειακής συνεργασίας με πολλαπλασιαστική γεωπολιτική και οικονομική διάσταση.
Ειδικότερα, με τη συμφωνία αυτή θα συνδεθούν σιδηροδρομικά επί της ουσίας τέσσερα λιμάνια, καθώς ο άξονας σιδηροδρομικής σύνδεσης αφορά και τα λιμάνια της Καβάλας και του Μπουργκάς.
Η ιδιαίτερη σημασία της έγκειται στο γεγονός ότι παρακάμπτεται η Τουρκία στην εμπορική διασύνδεση και μεταφορά προϊόντων και εμπορευμάτων ανάμεσα στο Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα, μεταφορά, η οποία αυτή τη στιγμή γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω των στενών του Βοσπόρου.
{Πηγή δημοσίευσης: http://elthraki.gr/, 26/8/2017}